نفت / شناسه خبر: 74367 / تاریخ انتشار : 1398/3/12 14:27
|

رشد ۷.۴ درصدی تولید گاز در سال ۹۷/افزایش ۸۰ درصدی گاز تحویلی به صنایع غیرعمده

در سال ۹۶ به طور متوسط روزانه ۶۶۲ میلیون متر مکعب گاز از منابع داخلی برداشت شده که این آمار در سال ۹۷ با رشد ۷.۴ درصدی روبه رو شد و به ۷۱۱.۳ میلیون متر مکعب در روز رسید.

نفت امروز /براساس گزارش مدیریت گازرسانی امور بهره برداری شرکت ملی گاز ایران، در سال ۹۶ به طور متوسط روزانه ۶۶۲ میلیون متر مکعب گاز از منابع داخلی برداشت شده است که این آمار در سال ۹۷ با رشد ۷.۴ درصدی روبه رو شد و به ۷۱۱.۳ میلیون متر مکعب در روز رسید.

براین اساس در سال گذشته روزانه ۶۵۲.۶ میلیون متر مکعب گاز به خطوط لوله انتقال تحویل شد و ۱۸۵.۹ میلیون متر مکعب نیز به نیروگاه ها رسید. میزان گاز تحویلی به خطوط لوله در سال ۹۷ در مقایسه با سال قبل آن ۷.۴ درصد افزایش و میزان گاز تحویلی به نیروگاه ها در همین دوره زمانی ۰.۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین در سال گذشته ۱۱۱.۳ میلیون متر مکعب به صنایع عمده و ۸۷.۷ میلیون متر مکعب به صنایع غیر عمده تحویل داده شد. میزان گاز تحویلی به صنایع عمده در سال ۹۷ نسبت به سال قبل آن ۹.۳ درصد افزایش و میزان گاز تحویلی به صنایع غیرعمده در همین دوره زمانی ۸۰.۱ درصد افزایش داشته است.

این گزارش حاکی است به طور میانگین در سال ۹۷ روزانه ۱۷۳.۴ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری مصرف شد. میزان گاز مصرف شده در بخش خانگی و تجاری در سال ۹۷ نسبت به سال قبل آن ۱۲.۳ درصد کاهش داشته است.

فارس

کلیدواژه

گزارش مدیریت گازرسانی

شرکت ملی گاز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها