پتروشیمی / شناسه خبر: 198200 / تاریخ انتشار : 1403/2/26 20:15
|

مدیرعامل پتروشیمی دنا خبر داد: ۱۴۰۴ سالی طلایی برای پتروشیمی دنا

نفت امروز / اکرم اسعدی-| ۱۴۰۴ سالی طلایی برای پتروشیمی دنا خواهد بود و بالاخره تلاش های ۱۴ ساله این مجموعه با بهره برداری از این صنعت، به بار خواهد نشست.

مدیرعامل پتروشیمی دنا روز گذشته خبرنگاران جنوب استان بوشهر را فراخوانده بود تا ضمن اعلام خبر خوش زمان بهره برداری از این پروژه، موانع و مشکلاتی را که موجب تأخیر در روند اجرای آن شده بود، به اشتراک بگذارد.
دکتر «هاشمی» با اشاره به اینکه پروژه دنا در حال حاضر ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهارکرد: در صورت تأمین مالی، پتروشیمی دنا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و پس از پیش راه اندازی در سال جاری، سال آینده راه اندازی می شود. این مدیر ارشد صنعتی نیاز مالی این مجتمع را ۳ تا ۳ و نیم همت عنوان کرد که به گفته او قرار است بخشی از این رقم را سهامداران پرداخت کنند و بخشی نیز با دریافت تسهیلات بانکی تأمین شود.
دکتر «هاشمی»موانعی را که موجب تآخیر در بهره برداری از پروژه شده بود هم مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از این موانع، تعیین تکلیف نشدن ۱۹ میلیون یورو کالا بود که جلوی پیشرفت کار را کرفته بود.
او ادامه داد: این مانع برطرف شد و از سال گذشته بخشی از کالاها وارد دنا شد.
دکتر «هاشمی» تحریم ها را هم از موانع بر سر راه این شرکت اعلام کرد و افزود:.تحریم ها موجب شد تا مشکلاتی از جمله ارسال تجهیزات فرایندی برای پروژه ایجاد شود که این موضوع هم در پی انعقاد قراردادی با شرکت ماشین سازی اراک برطرف شد.
مدیرعامل پتروشیمی دنا ادامه داد: در مجموع سال گذشته ۱۲ تجهیز تعیین تکلیف و بخشی از این تجهیزات به دنا حمل شد.
او خاطرنشان کرد: اگر موانع بر طرف نمی شد، زمان بهره برداری از پروژه ۲ سال دیگر هم به تأخیر می افتاد.
دکتر «هاشمی» تأکید کرد: بر اساس طرح توجیهی شرکت دنا که سال گذشته به روز رسانی شد اگر پتروشیمی دنا به بهره برداری برسد، علاوه بر آنکه به سوددهی خواهد رسید، بخشی از سهام آن را هم می توان در بورس عرضه کرد.
به گزارش خبرنگار ما، خبرنگاران علاوه بر شرکت در نشست خبری مدیرعامل پتروشیمی دنا، از سایت پتروشیمی دیدن کردند.

 

کلیدواژه

نفت امروز

نفت

گاز

پتروشیمی

پتروشیمی دنا

بوشهر

عسلویه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها