نفت / شناسه خبر: 147743 / تاریخ انتشار : 1401/11/2 15:21
|
پشت پرده انتصاب محمدرضا سمیعی/ از حمایت حلقه مدیران سابق جم تا تقلای آقای ق.ش

آیا مدیر دولت روحانی مدیرعامل پتروشیمی جم می شود؟

خبر انتصاب محمدرضا سمیعی مدیرعامل فعلی شرکت پتروشیمی دماوند و از نزدیکان حسن روحانی رئیس جمهور سابق به مدیرعاملی پتروشیمی جم در حالی در روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد، که صدور حکم وی ظاهراً متوقف شده است، و روابط عمومی­ های صندوق بازنشستگی و پتروشیمی جم این خبر را تا کنون تأیید نکرده ­اند. انتصابی که از تبریک­ های پی در پی «آقای ق.ش» در گروه­ ها و شبکه­ های اجتماعی به برخی سایت­ های خبری رسید.   

گزارش ­ها اما حاکی از آن است که پس از انتصاب نعمت­ الله ترکی رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشوری، برخی از مدیران سابق پتروشیمی جم تمام تلاش خود را بکار بستند تا یکی از مدیران سابق این شرکت را به «جم» بازگردانند. در این میان تقلای مدیر مجتمع سابق این پتروشیمی بیش از دیگران هویدا بود، تا جایی که مدتی از مدیریت خود در یکی از شرکت ­های پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس غافل شد، و لیدری برکناری قنبریان و جایگزینی خود و در نهایت یکی از دوستان خود را به عهده گرفت.

از آنجا که نعمت ­الله ترکی مدیری کارکشته و مُشرف به حواشی این شرکت در سال­ های دور بود، با مدیرعاملی وی مخالفت کرد. اما حلقه مدیران صنعتی علاقمند به پتروشیمی جم، دیگر دوست و نزدیک خود را که از دولت روحانی تا کنون سکاندار پتروشیمی دماوند است، برای این مجموعه انتخاب، و رایزنی­ ها برای معرفی او به مرتضوی و ترکی آغاز کردند. فردی که در دولت روحانی مسئولیت گرفت، و تقلای بسیاری داشت تا در برخی مراسم­ ها و افتتاحیه­ ها دوشادوش حسن روحانی و بیژن زنگنه در قاب عکس جا بگیرد.   

آنچه که عیان است فشارها به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انتصاب محمدرضا سمیعی برای مدیرعاملی پتروشیمی جم زیادتر شده است. فشاری که تأمل برانگیز است، و جای این سؤال را باقی می­ گذارد که افرادی همچون «آقای ق.ش» از جان پتروشیمی جم چه می­ خواهند؟ در پتروشیمی جم چه خبر است، که برخی افراد برای در دست گرفتن این شرکت، خود را به و آب آتش می­ زنند؟ چرا فردی که مسئولیت راهبری مجموعه­ ای دیگر به عهده دارد، باید کار و فعالیت خود را در آن مجموعه تعطیل کند، و مسئول پیگیری انتصاب خود و دوستانش در پتروشیمی جم شود؟ این افراد در پتروشیمی جم چه چیزی را جا گذاشته، و آقای سمیعی قرار است چه خدمتی برای این حضرات کند؟

پتروشیمی جم سرمایه بازنشستگان مظلومی است که عده­ ای می­ خواهند آن را حیات خلوت خود کنند، و نگذارند مدیری غیرسیاسی و غیر خودی آنجا را هدایت کند. سیدصولت مرتضوی و نعمت ­الله ترکی اما هُشیارند، و بی­ شک اجازه نخواهند داد این مجموعه جولانگاه رفیق بازی و تاخت تاز عده­ ای شود، که دست از سر جم برنمی ­دارند.  

 

کلیدواژه

پتروشیمی

پتروشیمی دماوند

پتروشیمی جم

دولت روحانی

محمدرضاسمیعی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها