پتروشیمی / شناسه خبر: 198204 / تاریخ انتشار : 1403/2/28 16:29
|

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر:بهره برداری از فاز ۲ پتروشیمی بوشهر در نیمه اول پاییز امسال

نفت امروز / جواد حاتمی، مدیرعامل پتروشیمی بوشهر در خصوص برنامه های این شرکت برای تحقق شعار جهش تولید اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال 1402 توانستیم، ۳۷ درصد افزایش تولید نسبت به سال مالی قبل داشته باشیم، اتفاقات خوبی در  پتروشیمی بوشهر رخ داد و برنامه‌ریزی کرده ایم با در مدار قرار تولید گرفتن پروژه‌های فاز ۲ و به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ الفین و MEG بتوانیم در سال 1403 با افزایش ظرفیت 1.5 میلیون تنی در سبد محصولات پتروشیمی بوشهر، جهش تولید را به معنای واقعی رقم بزنیم.

حاتمی در مورد زمان بهره‌برداری از فاز2 پتروشیمی بوشهر اعلام کرد: کار ساخت بخش‌های اصلی پروژه‌ همچون یوتیلیتی و آفساید در بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسید، و پروژه‌ الفین هم اکنون پیشرفت 95.6 درصدی دارد و به موازات آن پیش راه‌اندازی به پیشرفت ۷۰ درصد و راه‌اندازی به پیشرفت ۲۵ درصد رسیده است. پروژه‌ MEG هم تقریبا حدود ۹۲ درصد پیشرفت دارد و حدود ۷۵ درصد خطوط آنجا تحویل داده شده است.
مدیرعامل پتروشیمی بوشهر تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام ‌دادیم امیدوارم بتوانیم طی دو ماه آینده بحث تکمیل و راه اندازی مکانیکال را در پروژه‌ الفین و MEG داشته باشیم و با توجه به اینکه همزمان هم داریم بحث پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی را برای بخش‌هایی که تکمیل می شوند انجام می‌دهیم، بتوانیم مدت زمان راه‌اندازی و پیش راه‌اندازی را کاهش بدهیم و برای نیمه‌ اول پاییز امسال به سمت تولید محصول برویم.
حاتمی در مورد طرحهای زنجیره ارزش پتروشیمی بوشهر گفت: ما بحث اسید استیک و وینیل استات مونومر (vam) را در فاز سوم پتروشیمی بوشهر داریم و با مساعدتی که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی داشته، ۷ هکتار زمینی که به فاز 3 تخصیص داده شده بود، مجددا مجوزش احیا شد و برنامه‌ریزی کرده ایم که بحث تامین مالی را از مسیرهای مختلفی پیش ببریم و جزو پروژه های اولویت‌دار دولت و وزارت نفت قرار گرفته و از طرفی هم از طریق صندوق توسعه‌ ملی و رایزنی با مجموعه‌های تامین کننده مالی، کار را پیش می‌بریم. همچنین یک مذاکره‌ ابتدایی هم با پتروشیمی مارون به عنوان سهامدار پتروشیمی بوشهر داشتیم که بتوانیم این بخش را به صورت ویژه‌تر از این طریق پیش ببریم و تصمیم درستی بگیریم.
مدیرعامل پتروشیمی بوشهر در پایان ضمن تقدیر و تشکر از سهامداران شرکت که همواره در پیشبرد موضوعات و مسائل پتروشیمی بوشهر یاریگر و کمک‌رسان بوده اند افزود: از همکاران خودم در پتروشیمی بوشهر هم که باعث تحولات موفقیت آمیز در حوزه های تولید و فروش در سال ۱۴۰۲ شدند، تشکر می کنم که باعث شدند در حوزه‌ فروش بتوانیم رشد 37درصدی درآمد فروش را رقم بزنیم و معادل ظرفیت اسمی مان صادرات داشته و افزایش ۱۸ درصدی ارزآوری را شاهد باشیم. همچنین موفقیتهایی در بحث مسوولیت‌های اجتماعی و در حوزه‌ فرهنگی داشتیم.
حاتمی ضمن تقدیر از حمایتها و مساعدتهای مسوولان وزارت دفاع، وزارت نفت، وزارت صمت، ادامه داد: این حمایتها باعث شد تا بتوانیم استمرار تولید داشته باشیم و پیشبرد پروژه‌ها را با رشد ۴ الی ۵ برابری مستمر در سال گذشته و سال جاری اجرا بکنیم.

کلیدواژه

نفت

گاز

پتروشیمی

پتروشیمی بوشهر

عسلویه

نفت امروز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها