نفت / شناسه خبر: 136359 / تاریخ انتشار : 1400/5/30 09:00
|

بازیگران جدید نفت عقب نمی‌نشینند

بازیگران جدید بازار نفت - گویانا، سورینام و غنا - هیچ برنامه‌ای برای پیوستن به تلاش‌های جهانی کربن‌زدایی ندارند و نمی‌خواهند ثروت نفتی تازه کشف شده خود را هدر دهند.

به گزارش نفت امروز به نقل از اویل‌پرایس، با استناد به اظهارات مقامات دولتی در کنفرانس فناوری فراساحلی این هفته در هوستون گزارش داده است که مقامات این کشور قصد دارند تا جایی که می‌توانند از منابع استفاده کنند.
 
 در سال‌های اخیر، میلیاردها بشکه نفت خام در محدوده گویان-سورینام در سواحل دو همسایه آمریکای جنوبی و همچنین در غنا کشف شده است.
 
 متیو اوپوکو پرمپه ، وزیر انرژی غنا در این مراسم گفت: " میلیون‌ها  در آفریقا  برق ندارند. انتقال انرژی به این معنا نیست که از منابع خود را  بهره‌برداری کنیم. "
 
غنا  5 میلیارد بشکه نفت  ندارد و  مشتاق استفاده از این ذخایر است. غنا اوایل ماه جاری از پارلمان خواست تا 1.65 میلیارد دلار به منظور توسعه بلوک‌های نفت و گاز وام بگیرد.  این وام پس از خروج Exxon از پروژه آب‌های عمیق در اوایل سال جاری پس از بررسی‌های لرزه‌ای این منطقه ضروری شد.
 
 بهارات جگدئو ، معاون رئیس جمهور گویان گفت: " از ما خواسته شده تا نفت خود را در خاک رها کنیم. معتقدیم که این کاملا ناعادلانه است.به عنوان یک کشور کوچک، ظرفیت و چارچوبی برای عملکرد مطلوب صنعت نفت نداریم، اما به پیشرفت خود ادامه می‌دهیم."
 
 جاگدئو همچنین خاطرنشان کرد که سه چهارم گویان پوشیده از جنگل است. این کشور کوچک در حال حاضر بیش از 100000 بشکه   نفت از Stabroek Block تحت کنترل Exxon و Hess تولید می‌کند.
اکسان‌موبیل، ابرشرکت نفت‌وگاز آمریکایی چندملیتی و دومین شرکت نفتی بزرگ جهان است، که ستاد مرکزی آن، در شمال شهر ایروینگ، تگزاس قرار دارد و ابرشرکت هس، ابرشرکت نفت‌وگاز آمریکایی است، که ساختمان دفتر مرکزی آن، در شهر نیویورک قرار دارد. این ابرشرکت ابتدا با نام آمرادا هس، فعالیت خود را آغاز نمود. ابرشرکت هس در زمینه اکتشاف، تولید، ترابری و پالایش نفت خام و گاز طبیعی اشتغال دارد.
 

کلیدواژه

نفت

بازار نفت

کربن زدایی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها