نفت / شناسه خبر: 125482 / تاریخ انتشار : 1400/3/11 12:55
|
اویل پرایس مدعی شد،

توافق برای رفع تحریم های کلیدی/ تاثیر قطعی بازگشت نفت ایران به بازار جهانی

اویل پرایس در گزارشی مدعی شد، ایالات متحده با برداشتن آزمایشی تحریم های کلیدی موافقت کرده است و درصورت بازگشت نفت ایران به بازار جهانی، قیمت نفت تغییر خواهد کرد.

 به گزارش نفت امروز بر اساس گفتگوی اختصاصی این سایت خبری با منابع مقامات ارشد سیاسی و اقتصادی که در حال حاضر با ایران از نزدیک در مذاکرات برجام حضور دارند، ایالات متحده آمریکا موافقت کرده است که تحریم های کلیدی در نفت، گاز ،پتروشیمی، خودرو و بخش بانکی را به صورت آزمایشی برداشته شود.
از نظر تحلیلگران این سایت بازگشت نفت ایران بی تردید روی قیمت نفت در بازار جهانی تاثیر خواهد داشت و این تحلیل که بازگشت دو و نیم میلیون بشکه نفت ایران در روز به بازار تاثیری قیمت‌ها نخواهد داشت، نامحتمل است‌. دولت آمریکا چه ترامپ و بایدن  نمیخواهند قیمت نفت از حالت عادی بیشتر شود، چرا که افزایش قیمت نفت به معنای افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده است.
به گزارش اویل پرایس، بازگشت روزانه دو و نیم میلیون نفت بشکه نفت ایران به بازار جهانی به مرور زمان روی قیمت ها تاثیر خواهد گذاشت و تاثیر آن به سرعت مشخص نمی شود، با وجود آنکه بر اساس گزارشات متعدد صادرات نفت خام ایران به خاطر تحریم های آمریکا محدود شده است اما ایران کماکان حجم عظیمی از نفت را به چین صادر می کند و این جریان مدام صادرات به چین به معنای آن است که ایران هرگز چاههای نفت خود را نبسته است و در ماه آپریل روزانه ۲.۴۳ میلیون بشکه نفت استخراج شده است. در دو هفته گذشته ایران در بیانیه های مختلف از برنامه های خود برای افزایش چشمگیر  استخراج نفت خود خبر داده است، برنامه هایی برای استخراج از از میادین اصلی در غرب کارون شامل میادین آزادگان جنوبی یاران شمالی یاران جنوبی و یادآوران که تخمین زده می شود مجموعاً ۶۷ بیلیون بشکه نفت در خود جا دادند.

کلیدواژه

پایگاه تخصصی اویل پرایس

بازار جهانی نفت

تحریم

برجام

تحریم نفتی

مذاکرات برجام

تحریمهای آمریکا

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها