پتروشیمی / شناسه خبر: 188189 / تاریخ انتشار : 1403/2/21 13:55
|

امضای تفاهم نامه مهار ۶ مشعل در عسلویه به ارزش ۴۰ میلیون دلار

نفت امروز با امضای تفاهم نامه سازمان منطقه ویژه پارس و یک شرکت دانش بنیان، مهار شش مشعل شهرستان عسلویه وارد فاز اجرایی شد.

در حاشیه دومین روز برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی یکی از مهم ترین تفاهم نامه های چند سال اخیر که نقش بسیار موثری در کاهش آلودگی هوا، آب و خاکِ شهرستان عسلویه دارد، امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه که بین سخاوت اسدی،‌ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و یک شرکت دانش بنیان منعقد شده است، مقرر شد با اعتبار ۴۰ میلیون دلار، شش مشعل از مشعل های پالایشگاه های این منطقه مهار شده و گازهای همراه آن ها به چرخه تولید بازگردند.

 در این مرحله قرار است گازهای ۱۰ مشعل توسط بخش خصوصی مهار شود که در روز دومِ برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تفاهم نامه مهار شش مشعل از این تعداد با یک شرکت دانش بنیان امضا شد.

مهدوی، مدیرعامل شرکت توسعه انرژی سبز آپام با مهم دانستن تفاهم نامه امضا شده گفت: قرار است حدود ۱۰ مشعل از پالایشگاه های پارس جنوبی که گازهای زیادی هم می سوزانند به بخش خصوصی واگذار شود که تعداد شش مشعل به شرکت ما واگذار شده است.

 وی حجم سرمایه گذاری برای مهار شش مشعل را ۴۰ میلیون دلار عنوان کرد و ابراز داشت: در نتیجه اجرای این طرح، امیدواریم شهرستان عسلویه از شر آلاینده هایی که هوا، آب، خاک و در نتیجه مردم را آزار می داد، خلاص شود.

کلیدواژه

سازمان منطقه ویژه انرژی پارس

سخاوت اسدی

تفاهم نامه مهار 6 مشعل در عسلویه

عسلویه

محیط زیست

شرکت توسعه انرژی سبز آپام

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها