تا پایان نوزدهمین روز از فروردین رخ داد؛

رشد ۱۲ درصدی حجم آب موجود در سدهای کشور

حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۱) تا پایان نوزدهمین روز از فروردین ۱۴۰۲ با رشد ۱۲ درصدی روبه‌رو شد.

سخنگوی صنعت آب کشور اعلام کرد؛

مهار ۲۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب در مخازن سدهای کشور

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: ۲۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب در مخازن سدهای کشور مهار شده است.

ادامه خشکسالی یعنی کاهش تولید برق

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: میزان تولید نیروگاه های برق آبی در تهران نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است و اگر شرایط خشکسالی ادامه داشته باشد مجبور به کاهش تولید برق از نیروگاهها هستند.

حکمرانی در بخش آب باید تغییر کند

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه نیازمند تغییر حکمرانی در بخش آب هستیم، گفت: حکمرانی خوب آب با توجه به چهار وجه محیط، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی امکان‌پذیر است.
نماینده مردم ساری:

عملیات اجرایی سد فینسک ابطال شد

نماینده مردم ساری از لغو تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای احداث سد فینسک خبر داد.

نگرانی جدی برای تامین آب تهران

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: اگر وضعیت میزان بارندگی ها و خشکسالی به روال کنونی پیش برود قطعا برای نیمه دوم سال و سال آینده نگرانی جدی برای تامین آب تهران خواهیم داشت.

سدها هر روز خشک‌تر می‌شوند

حجم آب موجود در سدهای کشور تا روز ۲۲ مردادماه با کسری ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته قرار دارد.

خشکسالی و بحران جهانی انرژی برق آبی

خشکسالی‌های شدید رودخانه ها و منابع مهم آبی برای تولید برق آبی در چندین کشور جهان را خشک کرده و در بعضی موارد دولتها را واداشته اند سوختهای فسیلی بیشتری مصرف کنند.

سد نمی تواند به ایجاد امنیت آبی منجر شود / خطاهای سدسازی

خشکسالی و تنش آبی کشور را در برگرفته است و نگرانی در خصوص امنیت آبی روز به روز بیشتر می شود، و در این میان کارشناسان سدسازی معتقدند سدسازی اشتباه یکی از دلایل اصلی شرایط امروز است. روزنامه رسالت در گفتگویی طولانی این مسئله را باز کرده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس:

ریشه بحران آب، در حکمرانی و مدیریت آب است

مدیر دفتر مطالعات آب مرکز پژوهش‌ها معتقد است حکمرانی منابع آبی ما بر اساس اقتصاد سیاسی،رانت،منافع گروه‌های سیاسی و مولفه‌های غیرفنی تعریف شده وباید در چارچوب یک آمایش سرزمینی صحیح اصلاح شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

برنامه‌ای برای نوبت‌بندی آب نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ما بارها اعلام کردیم که به‌رغم فشار بسیار زیاد بر بدنه این شرکت و دشواری‌هایی همچون کاهش بارش‌ها، استقرار هوای گرم و افزایش مصرف در پی شیوع ویروس کرونا برنامه‌ای برای نوبت‌بندی آب نخواهیم داشت.
وقتی هیچ تنبیهی برای پرمصرف ها نیست؛

قطع آب مشترکان پرمصرف، طرحی که نیامده متوقف شد

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی منتشر شد، اما در کمتر از دو روز از زمان اعلام شده برای اجرای این طرح، اخباری مبنی بر توقف و لغو آن منتشر شد.
اخبار بیشتر
یادداشت
انتشارات شروع
پیام عسلویه