پتروشیمی / شناسه خبر: 157956 / تاریخ انتشار : 1402/5/20 17:42
|
بر اساس حاکمیت شرکتی

ریاست حمید باقرنژاد در هیئت مدیره مروارید غیرقانونی است

حمید باقرنژاد عضو هیئت مدیره مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، خود را به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی مروارید معرفی کرد و مبارزه با فساد و شفافیت را از اهداف خود برای حضور در هیئت مدیره مروارید برشمرد.

نفت امروز / حمید باقرنژاد عضو هیئت مدیره مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)، خود را به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی مروارید معرفی کرد و مبارزه با فساد و شفافیت را از اهداف خود برای حضور در هیئت مدیره پتروشیمی مروارید برشمرد. 

به گزارش نفت امروز بر اساس حاکمیت شرکتی، عضویت و انتخاب یک فرد به عنوان رئیس هیئت مدیره، تابع شرایط و مقررات و مراحلی است که ذیلاً به آن اشاره می‌شود:

۱-  مطابق با اساسنامه هلدینگ پتروفرهنگ، معرفی و انتصاب اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها با هیئت مدیره پترو فرهنگ و صرفاً با امضای مدیرعامل پتروفرهنگ امکان پذیر و مشروعیت دارد.

۲-  در حال حاضر، هلدینگ پترو فرهنگ مدیرعامل ندارد و با سرپرستی مدیریت می‌شود و سرپرست از نظر قانونی نمی‌تواند فردی را به عنوان عضو هیئت مدیره معرفی کند.

۳- در صورت طی مراحل فوق الاشاره و عدم مغایرت با قانون، عضو جدید ابتدا باید به مدیرعامل شرکت تابعه معرفی و پس از حضور در جلسه هیئت مدیره نسبت به جایگاه و سمت ایشان تصمیم گیری گرفته شود.

۴-  با توجه به سیت مدیریتی هلدینگ پترو فرهنگ در پتروشیمی مروارید، انتصاب عضو معرفی شده به مروارید به عنوان رئیس هیئت مدیره غیر قانونی، و تنها با کسب نظر سهامدار دوم و تصویب اکثریت اعضای هیئت مدیره، امکان انتخاب به عنوان رئیس هیئت مدیره وجود دارد.

۵-  طبق بند ۳ فصل اول از دستورالعمل حاکمیت شرکتی، سهام کنترلی عبارت است از: حداقل میزان سهام مورد نیاز برای آنکه دارنده آن قادر به تعیین اکثریت اعضای هیات مدیره باشد.

سهام پتروفرهنگ در پتروشیمی مروارید، سهام کنترلی نیست.

۶-  مطابق با ماده ۱۴ از دستورالعمل حاکمیت شرکتی:

در تعیین سمت اعضای هیات مدیره، عضو ذینفع نباید در رأی گیری شرکت کند.”

هیئت مدیره پتروشیمی مروارید شامل پنج عضو می‌باشد. دو سیت از هلدینگ پترو فرهنگ، دو سیت از هلدینگ اهداف و یک سیت از هلدینگ تاپیکو در هیئت مدیره حضور دارند. از این جمع، به استناد ماده ۱۴ حاکمیت شرکتی، باقرنژاد در رأی گیری نمی‌تواند شرکت کند، و با توجه به عدم اقبال اهداف، وی هرگز رئیس هیئت مدیره نخواهد شد.

با توجه به اینکه، تا این لحظه باقرنژاد به پتروشیمی مروارید معرفی نشده است و با استناد به مطالب فوق، و عدم طی مراحل قانونی، اساساً مصاحبه و اظهار نظر حمید باقرنژاد به عنوان رییس هیات مدیره، کذب بوده و به دلیل نشر اکاذیب، و تخلف وی قابل پیگیری می باشد.

کلیدواژه

پتروشیمی مروارید

هلدینگ پترو فرهنگ

صندوق ذخیره فرهنگیان

حمید باقرنژاد

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها