ورود رئیس سازمان انرژی به وین

رئیس سازمان انرژی اتمی به منظور شرکت در شصت و پنجمین نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد وین شد.

آینده انرژی تجدیدپذیر در ایران

رئیس پژوهشکده توسعه و بهینه‌سازی فناوری انرژی پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر ضرورت ورود جدی کشور به بحث انرژی‌های نو، گفت: حرکت به این سمت به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی اجتناب‌ناپذیر است.

هیدروژن آبی چقدر سبز است؟

محققان دانشگاه‌های کرنل و استنفورد در مطالعه‌ای جدید اعلام کردند که هیدروژن به اصطلاح آبی «blue» تولیدشده از گاز ـ حتی با فناوری جذب و ذخیره کربن CCS ـ که از آن به‌عنوان یک فناوری «پاک» یاد می‌شود.

رشد دوباره آلایندگی در سال ۲۰۲۱

آلایندگی جهانی ناشی از تولید برق به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازگشته زیرا تولید نیروی پاک برای تامین تقاضای رو به رشد برای برق کافی نبوده است.

تنها نیروگاه بیوگاز ایران

از بین انواع منابع انرژی‌های نو، بیوگاز قابل استحصال از لجن تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به دلیل دائمی بودن فاضلاب به عنوان یک منبع پایدار انرژی به شمار می‌رود.

باکتری‌های مرموزی که می‌تواند نفت را تجزیه کند

یک تحقیق که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهد باکتری‌های موجود در اقیانوس منجمد شمالی در نزدیکی کانادا قادر به تجزیه بیولوژیکی نفت و گازوئیل هستند.

خشکسالی و بحران جهانی انرژی برق آبی

خشکسالی‌های شدید رودخانه ها و منابع مهم آبی برای تولید برق آبی در چندین کشور جهان را خشک کرده و در بعضی موارد دولتها را واداشته اند سوختهای فسیلی بیشتری مصرف کنند.

جنگ غول های نفتی علیه اقدام اقلیمی/کمپین تبلیغاتی لابی صنعت نفت

داده های مربوط به هزینه های تبلیغات ۲۵ شرکت تولیدکننده بزرگ نفت و گاز، گروه های لابی صنعت نفت و گروه های طرفدار این صنعت نشان می دهد که آنان از زمان کاندیداتوری جو بایدن برای ریاست جمهوری آمریکا، کمپین تبلیغاتی عظیمی در جهت ترویج هر چه بیشتر سوخت های

اعداد در مورد میزان منابع انرژی تجدیدپذیر چه می گویند؟

میزان برق تولید شده از منابع انرژی های تجدیدپذیر در تیرماه به رقم ۶۵۶۵ میلیون کیلووات ساعت رسید که در این بین سهم تولید انرژی خورشیدی نسبت به سایر انرژی های تجدیدپذیر بیشتر بود.

صفحات خورشیدی بی‌گناه نیستند

صفحات خورشیدی 50 برابر بیشتر از حد پیش بینی زباله ایجاد می‌کنند و بیشتر آنها سمی است.
اخبار بیشتر
یادداشت
گفتگو
انتشارات شروع
پیام عسلویه