پتروشیمی / شناسه خبر: 178095 / تاریخ انتشار : 1402/11/26 15:59
|
با حضور دکتر علی عسکری انجام شد

رونمایی از دو تجهیزهای تک «ساخت بار اول» با حمایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس/ ایران به جمع کشورهای دارنده فناوری دکتورهای ضد انفجار پیوست

با حضور مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و در حاشیه رویداد پتروکم از دو تجهیز «های‌تک» صنعت پتروشیمی رونمایی شد.

نفت امروز /در نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲، با رونمایی از سیستم کنترل نخستین فلر زمینی و پاک و همچنین دتکتورهای ضد انفجار گازهای استایرن، بوتادین، تولوئن و آمونیاک که با حضور دکتر علی عسکری، انجام شد، ایران به جمع کشورهای دارنده فناوری دکتورهای ضد انفجار پیوست.

طراحی و تولید بار اول تجهیزات «های‌تک»، هم‌راستا با فرمایشات مقام معظم رهبری و راهبردهای هلدینگ خلیج‌فارس و مجموعه پترول بوده که منافع چندوجهی برای کشور به همراه داشته است.
بر اساس این گزارش، طراحی و ساخت نخستین دتکتورهای ضد انفجار گازهای استایرن، بوتادین، تولوئن و آمونیاک علاوه بر صرفه اقتصادی برای پروژه پتروشیمی صدف خلیج‌فارس، منجر به جلوگیری از خروج ارز، فراهم‌کردن فرصت صادرات برای شرکت‌های دانش‌بنیان و پیوستن ایران به جمع کشورهای دارنده این تکنولوژی می‌شود.
همچنین، طراحی و ساخت سیستم کنترل PLC نخستین فلر زمینی و پاک صنعت نفت ایران نیز ۹۰ درصد صرفه اقتصادی داشته و منجر به جلوگیری از خروج ارز و ۱۲ ماه کاهش زمان ساخت شده است.
پتروشیمی صدف خلیج‌فارس برای اولین‌بار در صنعت پتروشیمی کشور، فلر زمینی پاک و بسته (Clean Enclosed Burner) را جایگزین فلر ارتفاعی کرده است.
این فلر زمینی و پاک نقطه عطفی در زمینه صیانت از محیط‌زیست و کاهش نقش پتروشیمی‌ها در آلایندگی هوا است. طراحی و ساخت PLC فلر زمینی در ایران سرآغاز داخلی‌سازی تجهیزات این سیستم نوین است که با حمایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس محقق شده است.
نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲ با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایش به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های جزیره کیش دایر است.

کلیدواژه

دکتر علی عسکری

پتروشیمی صدف خلیج فارس

صنایع پتروشیمی خلیج فارس

نمایشگاه بین المللی پتروکم

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها