پتروشیمی / شناسه خبر: 178068 / تاریخ انتشار : 1402/11/4 12:57
|

رکورد تولید متانول پتروشیمی بوشهر شکسته شد

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: رکورد تولید متانول از ابتدای آغاز به کار این شرکت تاکنون شکسته شد.

نفت امروز /مهرداد دینیان با اشاره به تکمیل زنجیره گاز ترش از شیرین سازی تا جداسازی گوگرد، اتان و متان و در نتیجه تولید متانول و تامین حداکثری یوتیلیتی در درون این مجموعه اظهارکرد: در سال جاری، متانول با 95 درصد ظرفیت، تولید خواهد شد.

وی با اشاره به عواملی که در ثبت رکورد تولید نسبت به سال های قبل تاثیر گذار بوده است گفت: آموزش مستمر پرسنل بهره برداری در جهت کنترل و چک هر چه بهتر پارامترهای کنترلی واحد با هدف بهینه سازی تولید و تشخیص زودهنگام مشکلات، چک دقیق و مداوم سایت و گزارش موارد خرابی تجهیزات و نشتی ها در سریعترین زمان ممکن از جمله مواردی بوده که تاثیر به سزایی در افزایش تولید متانول داشته است.
مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوشهر ادامه داد: کنترل مشکلات تجهیزات و نحوه بهره برداری در قسمت هایی که دارای مشکل فنی بوده و امکان انجام آن به سادگی و بدون خارج کردن آن از سرویس میسر نبود، یکی دیگر از مسائلی بود که واحد بهره برداری توانسته با استفاده از تکنیک های فنی و توقف تولید مداوم، در کنترل شرایط و حفظ تولید موفق عمل کند.
شرکت پتروشیمی بوشهر؛ یکی از بزرگترین و ارزشمندترین زنجیره‌های صنعت پتروشیمی و همچنین تنها پالایشگاه گازی این صنعت را در اخبار دارد.

کلیدواژه

پتروشیمی بوشهر

متانول

مهرداد دینیان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها