پتروشیمی / شناسه خبر: 157982 / تاریخ انتشار : 1402/7/5 19:10
|

پتروشیمی جم حامی زیست آهوی جبیر شد

نشست امضای تفاهم‌نامه راهبری سایت جبیر پارک ملّی دریایی نای‌بند، مابین اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و شرکت پتروشیمی جم در مجتمع پتروشیمی جم واقع در عسلویه برگزار شد.

نفت امروز / به گزارش نفت امروز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ در این جلسه مشترک که با حضور مهندس "عبدالرحیم قنبریان"، مدیرعامل پتروشیمی جم و جمعی از مدیران این شرکت، "عبدالرحمن مرادزاده"، مدیرکل محیط زیست استان بوشهر و "مصطفی موذنی"، رئیس محیط زیست عسلویه همراه بود، تفاهم‌نامه راهبری سایت جبیر با محور راهبری سایت احیاء و بازسازی جمعیت جبیر و همکاری در بهینه‌سازی زیستگاه جبیر واقع در پارک ملّی دریایی نای‌بند به امضای طرفین رسید.

راهبری سایت جبیر پارک ملّی دریایی نای‌بند به عنوان یک اقدام داوطلبانه پیرو تعهد این شرکت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی مطابق با اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با هدف مشارکت و تعامل اثربخش شرکت پتروشیمی جم و اداره کل حفاظت محیط زیست به منظور حفاظت از گونه آهوی جبیر و بهره‌مندی از توانایی‌های علمی-تخصصی طرفین در چهارچوب تفاهم‌نامه و مقررات و ضوابط جاری سازمان حفاظت محیط زیست و پتروشیمی جم و به مدت دو سال انجام می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت پتروشیمی جم علاوه بر عمل به تعهدات و الزامات قانونی زیست محیطی، حمایت از آهوی جبیر در پارک ملّی نای‌بند و احیاء زیستگاه این گونه را به مدت دو سال بر عهده گرفته است.

به منظور پیشبرد اجرای این تفاهم‌نامه کمیته "راهبری سایت جبیر" متشکل از دو نماینده از اداره کل حفاظت محیط زیست و دو نماینده از پتروشیمی جم برای نظارت، پیگیری و فعال‌سازی مفاد آن تشکیل می‌گردد.

جِبیر یکی از انواع آهوی بومی شبه‌قاره هند و ایران است که بیشتر در مناطق بیابانی و گرم زندگی می‌کند و شباهت زیادی به آهوی ایرانی(Gazella subgutturosa)  دارد با این تفاوت‌ که ‌اندازه‌ای کوچک‌تر و بدن ظریف‌تر و لاغرتری دارد. محل زندگی جبیر در نقاط جنوبی ایران از جمله خلیج حفاظت‌شده نای‌بند در عسلویه است.

شایان ذکر است پتروشیمی جم همواره اتخاذ تصمیمات و اقدامات مسئولانه در قبال جامعه و محیط زیست و توجه متوازن به حقوق و انتظارات ذی‌نفعان را سرلوحه خود قرار داده و در راستای تحقق نقش اثرگذار خود در توسعه پایدار و پایبندی به تقویت اقتصاد ملّی و منطقه‌ای، تلاش دارد مولفه‌های راهبردی، اهداف و برنامه‌های عملیاتی و فرایندهای کاری خود را در انطباق حداکثری با اصول و موضوعات مسئولیت اجتماعی قرار دهد. 

کلیدواژه

پتروشیمی جم

اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

آهوی جبیر

عبدالرحیم قنبریان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها