پتروشیمی / شناسه خبر: 157961 / تاریخ انتشار : 1402/6/1 21:44
|

بیش از 62 هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ابلاغ شد

نفت امروز / سخاوت اسدی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در عسلویه اظهار کرد: اکنون نیز 709 پروژه عمرانی با اعتبار 13 هزار میلیارد ریال توسط مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در استان حال اجرا است.

وی افزود: از این میزان چهار هزار و 580 میلیارد ریال هزینه شده و هشت هزار و 620 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز در دست اقدام است که با انجام کار پرداخت آن انجام می‌شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: این سازمان در سال گذشته یک هزار و 590 میلیارد ریال در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان بوشهر هزینه کرده که وظیفه ذاتی سازمان بوده و هیچ منتی بر استان ندارد.
اسدی ادامه داد: یکی از مطالبات مردم استان و به خصوص شهرستان های جنوبی کاهش فلرینگ در منطقه بود و اکنون 9 میلیون مترمکعب گاز فلر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فلر می شود.
وی افزود: در این زمینه 2 پروژه 75 میلیون یوریی تعریف و آغاز شده تا ظرف 12 ماهه به انتها برسد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با اجرا این پروژه‌ها میزان فلرینگ با چهارمیلیون کاهش، از 9.3 به 5.3 میلیون مترمکعب کاهش پیدا می‌کند.
اسدی ادامه داد: برای مابقی گازی که فلر می‌شود نیز مقرر شده به بخش خصوصی واگذار شود که مزایده برگزار شده و ظرف 24 ماهه میزان مجموعه 9.3 میلیوم مترمکعب به 1.3 فلرینگ کاهش پیدا کند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته با وجود اینکه افزایش صددرصدی اعتبارات رقم خورده، اعتبارات عمرانی 6 هزار میلیارد ریال بود که از این میزان 98 درصد آن جذب شد.
اسدی بیان کرد: عضویتش در کمیته شورای راهبردی پتروشیمی فقط به درخواست این شورا و در جهت موثرکردن تصمیمات و جلوگیری از هزینه کرد مشابه انجام گرفته که سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان متولی منطقه در تصمیم‌های این شورا مشارکت خواهد کرد و هیچ تغییر خاصی در ماهیت این کمیته صورت نپذیرفته است.

 

کلیدواژه

سخاوت اسدی

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها