پتروشیمی / شناسه خبر: 157906 / تاریخ انتشار : 1402/4/3 22:14
|

نگاهی به دوران جدید مدیریتی در پتروشیمی مروارید؛توجه ویژه به نیروی کار ، فرآیند مثبت در بهره وری و رشد تولید

نفت امروز / از حدود 4 ماه پیش بود که دکتر اسدالله غلامپور که خود از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس و از خانواده معزز شهدا می باشند، نویسنده کتاب« آشنایی با فرآیندهای شیمی آلی برای مدیران پترو پالایشگاهی» در مسند مدیرعاملی یکی از پتروشیمی های مستقر در عسلویه تکیه زدند . با توجه به سوابق جهادی و تخصصی انتظارات نیروی کار وکارگران از ایشان بسیار زیاد به نظر می رسید ، انتظاراتی که طبق این گزارش بحق و بجا بوده و خواهد بود.

عرصه صنعت نفت وپتروشیمی
با توجه به عملکرد حدود چهار ساله گذشته ایشان در شرکت های پتروشیمی امیرکبیر، مگا پتروشیمی کیان، پتروشیمی مارون این انتظارات را تقویت کرد ، هم اکنون در پتروشیمی مروارید، را می توانند بعنوان الگویی صنعتی، اقتصادی و اجتماعی تصدیق گردد ، بگونه ای که در پتروشیمی امیرکبیر در دوران مدیریت نامبرده بالاترین درصد تولید در واحدهای بهره برداری داشته و مردم شهرستانهای ماهشهر و بندر امام سوال شود، بدون شک از عملکرد صنعتی، تولیدی و اجتماعی ایشان به نیکی یاد میکنند.
فرصت سازی اشتغال در راستای رشد تولید
طبق گزارشات دقیق واصله و رصد میدانی انجام شده ، در کمتر از حدود چهار ماه از زمان انتصاب ایشان در پتروشیمی مروارید ضمن اصلاحات لازم در امور کارکنان، اقدام به نوسازی و رفع مشکلات فنی دو سایت اتیلن و مونو اتیلن گلایکول نموده و طی همین مدت دو طرح زنجیره پایین دستی ارزش اتیلن و مونواتیلن گلایکول را با همراهی هیات مدیره و سهامداران، تعریف، امکانسنجی و در دست اقدام دارد که یکی طرح تولید PET بعنوان زنجیره ارزش MEG و دیگری طرح تولید پلی اتیلن سنگین و سبک خطی بعنوان زنجیره ارزش اتیلن می باشد. در صورت اجرایی شدن این دو طرف ضمن اینکه پتروشیمی مروارید از بن بست تولید خارج می شود، انحصار تولید PET در ایران شکسته شده و ارزآوری مناسبی از تولید پلیمر نیز بدست می آید، همچنین اشتغالزایی حداقل 800 نفری مستقیم و در طول اجرای طرح و‌ در اوج آن روزانه حدود 600 نفر مشغول بکار خواهند شد.
ارتباط موثر با پتروشیمی های هم جوار و دیگر موارد
رفع مشکلات فی مابین با مجتمع های تولید اطراف از جمله جم، دماوند، مبین و… ، اصلاحات لازم در مدیریت فروش محصولات و افزایش درآمد در فروش صادراتی و داخلی، تعامل سازنده با کلیه ذینعان داخلی و بیرونی شرکت، دریافت هفت هزار میلیار تومان تسهیلات جهت طرح های شرکت از بانکهای تجاری و دهها فعالیت شایسته دیگر که در زمانی دیگر به آن می پردازیم از جمله خدمات حدود چهار ماهه ایشان در پتروشیمی مروارید است.
حضور فعال ، مردمی و تخصص محور در نمایشگاه بین الملی
حضو روزانه و بدون وقفه مجموعه پتروشیمی مروارید در نمایشگاه بین الملی نفت ، گاز و پتروشیمی با میزبانی شخص مدیرعامل ، با حضور میهمانان ارجمند، گام موثری در ایجاد تعامل با دیگر نهاد های هم سو بود .
و اما سخن آخر :
در نظام اسلامی که بر پایه حکومت دینی و خدمت رسانی تشکیل شده است ، مدیرعاملی که روزهای تعطیل و غیرآن ، در منطقه عسلویه مستقر است ، و نگاه ویژه به خدمات اجتماعی و فرهنگی دارد و به میزان نیروهای خط تولید و انتقال در حال خدمت است، باید مورد حمایت جریان های انقلابی و اصیل قرار بگیرد. همه ی این رفتارها نشان از روحیه جهادی و متخصصی است، که در تکامل خدمت رسانی و رضایت مندی مردم عزیز و همکاران ارجمند خود ، از هیچ تلاشی دریغ نمی کند ./صابر نیوز

کلیدواژه

پتروشیمی مروارید

اسدالله غلامپور

رشد تولید

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها