پتروشیمی / شناسه خبر: 12545 / تاریخ انتشار : 1395/10/26 17:33
|
مدیرعامل پتروشیمی فن آوران عنوان کرد:

تعهد به مسئولیت اجتماعی از اهداف مهم پتروشیمی فن آوران است

مهم ترین اهداف ما در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در مجموعه فن آوران، ایجاد فضای کارآفرینی و توجه به مسئولیت های اجتماعی است.

نفت امروز / مدیرعامل پتروشیمی فن آوران گفت: مهم ترین اهداف ما در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در مجموعه فن آوران، ایجاد فضای کارآفرینی و توجه به مسئولیت های اجتماعی است.  

بهمن بهزادی در گفتگو با خبرنگار نفت امروز با تشریح برنامه های شرکت پتروشیمی فن آوران، خاطرنشان کرد: بر این باوریم با ایجاد فضای کارآفرینی و تعهد به مسئولیت خود در قبال محیط پیرامونی، به اهداف مهم این مجموعه دست خواهیم یافت.
وی افزود: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تلاش خود را به ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی، با توجه و تأکید بر فعالیت و بهره وری شرکت متمرکز کرده ایم.
مدیرعامل پتروشیمی فن آوران با اشاره به ضرورت توسعه صنایع میان و پایین دستی، افزود: طرح تولید متیل استات در زمینه صنایع پایین‌دستی با  IRRحدود  70 درصد در نظر گرفته شده است.
بهمن بهزادی گفت: فعالیت این شرکت در زمینه احداث، راه اندازی و بهره برداری واحدهای متانول، اسید استیک و منواکسید کربن، و به منظور صادرات، و استفاده در صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی می باشد.
عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی فن آوران تصریح کرد: فعالیت فن آوران منطبق با اهداف و سیاست های کلان بخش صنعت در رابطه با صادرات، ایجاد اشتغال، انتقال دانش فنی، تربیت نیروی متخصص و تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا از گاز طبیعی می باشد.
مدیرعامل پتروشیمی فن آوران با اشاره به تولید «متیل استات» در این شرکت، افزود: در صورت تضمین بازار از سوی صنایع دفاع، به زودی وارد مرحله اجرایی طرح تولید «متیل استات» خواهیم شد، که بی شک این مهم، فضای کارآفرینی مناسبی را در این راستا ایجاد خواهد کرد. 
وی با تأکید بر ضرورت رفع دغدغه و نگرانی شهروندان ساکن در منطقه، گفت: مهم ترین دغدغه ما در پتروشیمی فن آوران کاهش نگرانی مردم است، و از این رو، همه در برابر شهروندان، امانتدار و مسئول هستیم، و باید تلاش کنیم با رفع مشکلات، از جمله بیکاری، در کسب رضایت شهروندان، گام برداریم.
بهمن بهزادی با اشاره به تعهد کشور در کنواسیون پاریس مبنی بر کاهش 10 الی 15 درصدی گازهای گلخانه‌ای، تأکید کرد: کاهش گاز های گلخانه ای، و‌ بازیافت این گازها از برنامه‌های پیش ‌روی پتروشیمی فن آوران است.
عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی فن آوران گفت: امیدواریم، پس از تصویب و عقد قرارداد، طی سه چهار ماه آینده با گاز صنعتی شهرکرد و شرکت‌های اروپایی برای توسعه تولیدات، وارد مذاکره شویم. 
بهمن بهزادی افزود: در راستای حفظ منابع زیستی کشور و به حداقل رساندن مصارف انر‍ژی، توانسته ایم در این مجتمع به بازیافت انرژی در مصرف بخار با هدف کاهش  فوق العاده ۲۰ درصدی بخار در بخش آب، و با دنبال‌سازی هدف کاهش مصرف آب در برج‌های خنک کننده دست پیدا کنیم .
مدیرعامل پتروشیمی فن آوران با تقدیر از تلاش و طراحی مدبرانه واحد انرژی شرکت، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و بهینه سازی مصارف انرژی، با تغییر سیستم روشنایی واحد های پتروشیمی فن آوران، علاوه بر کاهش فوق العاده 87 درصدی مصرف برق، شاهد افزایش روشنایی در نقاط مختلف به میزان 4 تا 12 برابر بودیم، که این مهم خود دستاوردی بزرگ در راستای بهینه سازی مصرف انر‍ژی کشور است .
بهمن بهزادی برنامه ریزی و تشکیل انجمن مردم نهاد با محوریت محیط زیست و صرفه جویی انرژی را یکی دیگر از اقدامات فن آوران عنوان کرد، و افزود: در راستای ارج نهادن هرچه بیشتر به نعمت های خدادادی این مرز و بوم، مبادرت به تشکیل انجمن مردم نهاد با محوریت محیط زیست و صرفه جویی انرژی نموده ایم، که امیدواریم با همت والای مردم فهیم بندر ماهشهر، و پرسنل ساعی و سختکوش این مجموعه، بتوانیم این کار قابل توجه را محقق سازیم.
عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی فن آوران گفت:‌ بر اساس هدف گذاری ها، برنامه ریزی و پیگیری های صورت گرفته، موفق به اخذ مجدد گواهینامه های ‌ استاندارد  ISO50001:2011 : مدیریت انرژی، استاندارد ISO 14001:2004  : مدیریت زیست محیطی، استاندارد OHSAS 18001:2007 : مدیریت  ایمنی و بهداشت شغلی، استاندارد  HSE-MS: ایمنی، بهداشت و محیط زیست، استاندارد ISO/TS 29001:2010  : مدیریت کیفیت در نفت گاز پتروشیمی، استاندارد ISO 9001:2008  : مدیریت کیفیت و نظام آراستگی محیط کار شده ایم، که این موفقیت ها حاصل زحمات، جدیت، تلاش و مشارکت مؤثر همه همکاران تلاشگر فن آوران می باشد.
مدیرعامل پتروشیمی فناوران با بیان اینکه شرکت فن آوران تأکید زیادی بر خودکفایی دارد، افزود: پتروشیمی فن آوران با بهره مندی از نیروهای متخصص و جوان، اقدامات خوبی در زمینه خودکفایی انجام داده است. 
بهمن بهزادی از برگزاری نمایشگاه خودکفایی در پتروشیمی فن آوران خبر داد، و گفت: به زودی نمایشگاه خودکفایی در صنایع با همکاری سایر پتروشیمی‌های منطقه در پتروشیمی فن آوران برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه

بهمن بهزادی

پتروشیمی فن آوران

اقتصاد مقاومتی

مسئولیت اجتماعی

بندر

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها