نفت / شناسه خبر: 136591 / تاریخ انتشار : 1400/6/17 14:07
|

روسیه: حمله اوکراین به خط لوله گاز در کریمه

روسیه اوکراین را متهم کرد که در اواخر ماه گذشته به خط لوله گاز در کریمه حمله کرده و تنش میان مسکو و کیف را تشدید کرده است.

به گزارش نفت امروز به نقل از اویل پرایس، روسیه در سال 2014 کریمه را از اوکراین ضمیمه کرد و روابط دوجانبه بین یکی از تامین‌کنندگان اصلی گاز طبیعی اروپا ، روسیه و یکی از کشورهای مهم ترانزیت گاز ، اوکراین را متشنج کرد. 

 الحاق کریمه از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) مورد انتقاد قرار گرفت و هر دو به دلیل اقدام 2014 روسیه را تحریم کردند. تحریم‌های آمریکا شامل تحریم بخش‌هایی از صنعت نفت و گاز در روسیه می‌شود.
این تحریم‌ها ارائه خدمات یا فناوری برای حمایت از اکتشاف یا تولید پروژه آب‌های عمیق ، دریای قطب شمال یا پروژه‌های شیل را ممنوع می‌کند. سرویس امنیت فدرال روسیه، FSB ، در بیانیه‌ای اعلام کرد که خرابکاری در خط لوله گاز در 23 آگوست در کریمه توسط واحد اطلاعات نظامی وزارت دفاع اوکراین و سازمان تاتارهای کریمه مجلسی ، سازماندهی شده است.
بسیاری از تاتارهای کریمه با الحاق کریمه به روسیه مخالفند. بر اساس گزارش FSB روسیه ، اطلاعات ارتش اوکراین به عاملان وعده پرداخت 2000 دلار برای خرابکاری در خط لوله گاز در کریمه داده است.
سرویس امنیتی روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: اوکراین قول داد که مبلغ 2000 دلار برای این حمله خرابکارانه به آنها پرداخت کند. یک دستگاه انفجاری در ماه ژوئیه مخفیانه به کریمه آورده شد و این حمله برای روز استقلال اوکراین برنامه ریزی شده بود.
به گزارش خبرگزاری روسی TASS ، مظنونان به دلیل خرابکاری بازداشت شده‌اند و برخی اعتراف کرده‌اند. یکی از افراد بازداشت شده در مورد ملاقات با مردی در اوکراین قبل از خرابکاری می گوید: "از ما خواسته شد که خط لوله گاز در Perevalnoye را منفجر کنیم ، آنها این ماده منفجره را به ما نشان دادند و به ما گفتند که با آن چکار کنیم."   

کلیدواژه

روسیه

نورد استریم

حمله اوکراین

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها