نفت / شناسه خبر: 125513 / تاریخ انتشار : 1400/3/13 00:52
|

قیمت نفت به بالاترین حد در یک سال گذشته رسید

روز چهارشنبه قیمت نفت افزایش یافت و به بالاترین میزان در یک سال گذشته رسید. تحلیلگران رویترز معتقدند، تصمیم اخیر اپک پلاس، بازار تقاضا و روند کند مذاکرات برجام، علت ااصلی است.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز هر  بشکه نفت برنت 1.1 دلار یا 1.6 درصد رشد کرد و به 71.35 دلار ثابت ماند.  قیمت هر  بشکه به 71.48 دلار رسید که بالاترین میزان از ژانویه 2020 است

 نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با افزایش 1.11 دلار یا 1.6 درصدی به بشکه ای 68.83 دلار ثابت ماند.  به بشکه 69.00 دلار رسید که بالاترین میزان از اکتبر 2018 است.

"لوئیز دیکسون ، تحلیلگر بازارهای نفت Rystad Energy گفت: بازار نفت از تصمیم OPEC + برای پایبندی به برنامه افزایش تولید استقبال کرد و با نشانه های مثبت تقاضای جهانی ، باعث افزایش قیمت ها شد.

انتظار می رود که تقاضا بهبود یابد ، سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدان آن ، که تحت عنوان OPEC + شناخته می شوند ، روز سه شنبه توافق کردند که برنامه خود را برای افزایش تولید تا ژوئیه حفظ کنند.

جلسه  20 دقیقه طول کشید ،  که کمترین زمان در تاریخ این گروه است و ، نشان دهنده وحدت بین اعضا و اعتماد آنها به بهبود بازار است.

 داده های OPEC + نشان می دهد که این گروه نسبت به یک ماه پیش در مورد روند تعادل در بازار نفت خوش بینتر است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان ، وزیر انرژی عربستان گفت: بهبود تقاضای قوی در ایالات متحده و چین و سرعت واکسن COVID-19 می تواند به تعادل بیشتر در بازار جهانی نفت منجر شود.

 نوربرت راکر ، تحلیلگر بانک سوئیس جولیوس بائر ، گفت: "ما انتظار داریم قیمت های نفت تا اواسط سال به بالای 70 دلار در هر بشکه برسد"

 تحلیلگران همچنین گفتند که پیشرفت کند مذاکرات هسته ای ایران فضای تنفسی را برای تقاضا فراهم می کند تا قبل از بازگشت نفت ایران به بازار در صورت دستیابی به توافق جبران شود.

 

کلیدواژه

قیمت نفت

خبرگزاری رویترز

صعود نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها