نفت / شناسه خبر: 84453 / تاریخ انتشار : 1398/3/28 17:31
|

۲۲ هزار و ۱۰۰ خانوار در زاهدان از اشتراک گاز بهره مند شدند

سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۱۰۰ خانوار در زاهدان از اشتراک گاز برخوردار شده اند و با توجه به لوله گذاری های انجام شده در سطح شهر این شرکت آماده واگذاری....

نفت امروز /سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۱۰۰ خانوار در زاهدان از اشتراک گاز برخوردار شده اند و با توجه به لوله گذاری های انجام شده در سطح شهر این شرکت آماده واگذاری تعداد بیشتری اشتراک است.

رضا پنجابی روز سه شنبه  اظهار داشت: کل شبکه تغذیه و توزیع مورد نیاز در محدوده شهر زاهدان هزار و ۳۸۰ کیلومتر است که تاکنون ۵۵۴ کیلومتر آن اجرا شده است.

وی گفت: تاکنون ۴۰ درصد کار انجام شده است.

سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: برای خانواده‌هایی که توان تامین هزینه لوله کشی و خرید اشتراک را ندارند تخصیص وام پنج میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در بخش تعرفه‌های مرتبط با حق انشعاب نیز مطابق تعرفه شرکت ملی گاز ایران و براساس زیربنای منزل محاسبه شده و قابل پرداخت است که در این مورد نیز برخی معافیت‌ها شامل خانواده‌های شهدا، جانبازان، کمیته امداد و بهزیستی اعمال می‌شود.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می‌رود که دولت یازدهم و دوازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کند و رنج سال‌ها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.

این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال می‌کند که از جمله آنها می‌توان به گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه‌های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در این شهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.

ایرنا

کلیدواژه

اشتراک گاز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها