نفت / شناسه خبر: 136761 / تاریخ انتشار : 1400/6/30 16:32
|

قرارداد جدید گاز بین روسیه و ترکیه

معاون وزیر انرژی ترکیه روز سه شنبه فاش کرد که آنکارا در حال بررسی قراردادهای جدید برای تامین گاز با تعدادی از کشورها از جمله روسیه است.

به گزارش نفت امروز به نقل از راشاتودی: آلپارسلان بایراکتار در حاشیه اجلاس بین المللی Gastech  گفت: امسال برای همه ما بسیار سخت خواهد بود.  اما  با تامین کنندگان فعلی خود ، مانند آذربایجان و روسیه ، روابط خوبی داریم. در حال بحث درباره حجم جدید عرضه و قراردادهای جدید هستیم ، زیرا برخی از قراردادها ، به عنوان مثال ، با [غول انرژی دولتی روسیه] گازپروم ، در پایان سال تمام می‌شود.
 
 
 وی خاطرنشان کرد: قراردادهای احتمالی عرضه با سایر کشورهای تولیدکننده گاز نیز مورد بحث قرار می گیرد.
 
 به گفته این مقام ، ترکیه انتظار دارد در آینده نزدیک توافقنامه ای بلند مدت در زمینه ترانزیت گاز با روسیه منعقد کند.
 
 بایراکتار افزود : ترکیه به تحویل گاز طبیعی مایع (LNG) علاقه مند است ، اما خاطرنشان کرد که با روسیه ، اولویت با خط لوله گاز است.
 
 به گفته وزیر ، مصرف گاز سالانه در ترکیه تا پایان سال 2021 به 60 میلیارد متر مکعب می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در آینده به حدود 70 میلیارد متر مکعب در سال برسد.
 
 گاز روسیه عمدتا از طریق خط لوله TurkStream از ایستگاه کمپرسور روسکایا در نزدیکی آناپا در منطقه کراسنودار روسیه به ترکیه تحویل داده می شود و از دریای سیاه عبور می کند و به پایانه دریافت کننده در Kıyıköy می رسد.  بر اساس داده‌های اخیر گازپروم ، تحویل گاز طبیعی از روسیه به ترکیه در نیمه اول سال 2021 سه برابر افزایش یافت و به 14.623 میلیارد متر مکعب رسید.

کلیدواژه

روسیه و ترکیه

گاز

قراداد جدید

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها