نفت / شناسه خبر: 64358 / تاریخ انتشار : 1398/3/7 21:38
|

تولید نفت روسیه کاهش یافت

در حالی آمارهای رسمی روسیه از کاهش تولید نفت آن می‌گویند، که تولید نفت این کشور بین اول تا ۲۶ ماه می به ۱۱.۱۲۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

نفت امروز /رویترز  می‌گویند: دو منبع معتبر روسیه اعلام کردند که تولید نفت این کشور بین اول تا ۲۶ ماه می به ۱۱.۱۲۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.
گفته می‌شود، تولید نفت روسیه پس از توقف ارسال نفت به اروپا از طریق خط لوله دروژبا به خاطر آلودگی نفت خام ضربه خورد و صادرات نفت روسیه از خط لوله های ترنسنفت از جمله  دروژبا از اول تا ۲۶ ماه می در مقایسه با آوریل ۶ درصد کاهش داشت.
 وزیر انرژی روسیه  تا حالا توانسته بخشی از جریان نفت به بلاروس، اوکراین و اسلواکی را از سر بگیرد.

افرون بر این ، این روزها بحران آلودگی نفتی به وجود آمده در روسیه به بزرگترین اختلال عرضه در بازار نفت پیش آمده برای این کشور تبدیل شده است.
پیش از این تنها  بحرانی که بازار نفت پر ثبات روسیه تجربه کرده بود، به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد که این کشور یک اختلال عمده را تجربه کرد که در پی اختلاف قیمت با بلاروس روی داد و صادرات نفتش به مدت سه روز متوقف شد.
 روسیه توانست حدود ۲ میلیون تن از این نفت آلوده را از سیستم خط لوله بیرون بکشد و طی توافقی با بلاروس در هفته گذشته یک میلیون تن دیگر را هم بیرون می آورد.
 تولید فعلی نفت روسیه زیر ۱۱.۱۸ میلیارد بشکه در روزی است که طبق توافق اوپک باید تولید می کرد.
مسئله آلودگی نفتی به همراه کاهش صادرات ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه این دو کشور، قیمت نفت را بالا برده است.

کلیدواژه

کاهش وابستگی روسیه به صادرات نفت و گاز

روسیه و ترکیه

توافق روسیه و عربستان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها