نفت / شناسه خبر: 64336 / تاریخ انتشار : 1398/3/4 19:28
|

بهره‌برداری بهینه از توانمندی‌ استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بر بهره‌برداری بهینه از توانمندی‌ و ظرفیت‌ شرکت‌های استارت‌آپ و دانش‌بنیان به‌منظور دستیابی به دانش فنی و بومی‌سازی فناوری‌های انرژی کارآمد تاکید کرد.

نفت امروز /به نقل از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، محسن دلاویز روز چهارشنبه (یکم خردادماه) در نخستین نشست شورای پژوهش این شرکت ضمن تاکید بر اهمیت اهداف و فعالیت‌های این شورا گفت: مهم‌ترین رسالت شورای پژوهش، تدوین راهبردهای پژوهشی و فناورانه و جهت‌دهی اثربخش به فعالیت‌های شرکت در حوزه پژوهش و فناوری است.

وی ادامه داد: باید به آینده‌پژوهی در حوزه‌ فعالیت شرکت و همگامی با تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه توجه کرد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت همچنین بر همکاری با دانشگاه‌ها به‌منظور پاسخ‌گویی به نیازهای پژوهشی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تاکید کرد.

در این نشست مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت احکام اعضای شورای پژوهش شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت را اعطا کرد.

در ادامه این نشست، سه پروژه پژوهشی، بومی‌سازی دانش فنی طراحی و ساخت میکروتوربین گازی در محدوده توانی ۶۰ - ۳۰ کیلووات، طراحی و توسعه سامانه GHP بر پایه فناوری موتور گازسوز و طراحی و ساخت سرمشعل‌های دیگ‌ با ظرفیت‌های مختلف بر اساس فناوری روز و با قابلیت نصب در موتورخانه‌های کشور (مسکونی، تجاری، ...) با هدف کاهش مصرف انرژی، هوای اضافی و انتشار مونوکسیدکربن بررسی و برای اجرا تصویب شد.

از دیگر مصوبه‌های این نشست می‌توان به نهایی‌سازی دستورعمل داخلی شورای پژوهش، کلیات امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری بلندمدت با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و نیز هدفمند کردن حمایت مالی از پایان‌نامه‌های دانشجویی اشاره کرد.

کلیدواژه

محسن دلاویز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها