نفت / شناسه خبر: 23354 / تاریخ انتشار : 1396/6/6 14:05
|
با هدف صیانت از محیط زیست

سامانه دفع پساب کارخانه‎های نمکزدایی ۲ و ۴ اهواز ساماندهی می‎شود

سامانه دفع پساب کارخانه‎های نمکزدایی شماره ۲ و ۴ اهواز در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون، با هدف صیانت از محیط زیست ساماندهی می‎شود.

نفت امروز /سامانه دفع پساب کارخانههای نمکزدایی شماره ۲ و ۴ اهواز در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز کارون، با هدف صیانت از محیط زیست ساماندهی میشود.

به گزارش نفت امروز، منوچهر حیدرینیا، رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهرهبرداری نفت و گاز کارون گفت: پساب واحدهای نمکزدایی و دفع آن در حوضچههای خاکی به‌طور معمول سبب آلودگی میشود که به منظور صیانت از محیط زیست و به منظور اصلاح سیستم دفع پساب، پروژه احداث تاسیسات water pool بتنی با لایه ژئوممبران در شرکت کارون تعریف و اجرایی شده است.

وی گفت: در این پروژه، خروجی کانال آبهای سطحی که شامل پساب خروجی این کارخانههاست به سمت حوضچه بتنی هدایت میشود و سپس با به‌کارگیری روش‌های فرآورشی با هدف تزریق به چاهها و استفاده در مخازن بازیافت، به چرخه تولید باز میگردد.

به گفته حیدرینیا، این پروژه نخستین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با همکاری محیط زیست استان خوزستان در 2 لایه بتنی به همراه ژئوتکستایل و ژئوممبران با تعبیه چربیگیر و تفکیک‎‎گر آب و نفت اجرایی شد.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال از محل منابع داخلی و با استفاده از خدمات پیمانکاران بومی با کارفرمایی امور مهندسی و ساختمان شرکت بهرهبرداری نفت و گاز کارون و با مشارکت فعال اداره بهرهبرداری و مهندسی فرآورش این شرکت اجرایی شده است.

شرکت بهرهبرداری نفت و گاز کارون با مرکزیت کلانشهر اهواز و با ظرفیت تولید روزانه بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار بشکه نفت خام، با رویکرد رعایت الزام‌های زیست محیطی فعالیت میکند.

 

 

 

کلیدواژه

صیانت

محیط زیست

دفع پساب

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها