نفت / شناسه خبر: 23329 / تاریخ انتشار : 1396/6/1 11:34
|
«احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی (DMC)»

ساخت نخستین واحد شیرین‌سازی میعانات گازی در پارس جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه «احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی (DMC)» در پالایشگاه دوم فازهای 2 و 3 پارس جنوبی آغاز شد.

نفت امروز /عملیات اجرایی پروژه «احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی (DMC)» در پالایشگاه دوم فازهای 2 و 3 پارس جنوبی آغاز شد.

به گزارش نفت امروز، به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، به منظور جداسازی ترکیبات گوگردی ترش و آلاینده از میعانات گازی تولیدی فازهای 2 و 3 پارس جنوبی، قرارداد این پروژه از سوی شرکت ملی نفت ایران به پژوهشگاه صنعت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (گروه شهید رجایی) واگذار شده است.

سیروس پیکار، مدیر پروژه (DMC) در شرکت نفت و گاز پارس، هدف از اجرای این پروژه را شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی عنوان کرد و افزود: این واحد نخستین بار در پارس جنوبی و به منظور کاهش آثار خوردگی ترکیبات مضر موجود بر تاسیسات پالایشگاهی، ارتقا و بهبود کیفیت میعانات گازی و افزایش ارزش افزوده این فراورده طراحی و اجرا می‌شود.

بر اساس پیش بینی صورت گرفته از سوی شرکت ملی نفت ایران پس از ساخت، راه اندازی و بهره برداری از این واحد در فازهای 2و3 پارس جنوبی و حصول اطمینان از انطباق نتایج حاصل شده با اهداف مورد نظر، درباره  ادامه این پروژه در فازهای 4 و 5 و 9 و 10 تصمیم گیری خواهد شد.

مدیر پروژه (DMC) در شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده، مدت زمان اجرای این پروژه 10 ماه در نظر گرفته شده و تاکنون پیمانکار حدود 50 درصد از تجهیزات مورد نیاز را تامین کرده است.

به گفته پیکار، ویژگی منحصر به فرد این پروژه آن است که در مجاورت واحدهای در حال بهره برداری پالایشگاه فازهای 2 و 3 و ضمن رعایت دستورعمل‌ها و ضوابط خاص اجرا می شود.

وی افزود: در قالب این پروژه برای نخستین بار سامانه تصفیه خانه به منظور تصفیه پساب‌های حاوی ترکیبات کاستیکی و قلیایی ناشی از فعالیت‌های این واحد و بخشی از پساب‌های تولیدی پالایشگاه احداث شده و پساب تصفیه شده مطابق با استانداردهای روزآمد زیست محیطی قابلیت استفاده دوباره خواهند داشت.

 

کلیدواژه

نخستین واحد شیرین‌سازی

میعانات گازی

پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها