گاز / شناسه خبر: 23321 / تاریخ انتشار : 1396/5/31 14:50
|
برای نخستین بار در کشور صورت پذیرفت

تامین گاز جایگاه سی ان جی با فشار PSI ۱۰۰۰ از سوی شرکت گاز استان خوزستان

برای نخستین بار در کشور جانمایی و امکان سنجی احداث جایگاه‌‌های CNG در مبادی پرتردد و در جوار خطوط انتقال گاز با فشار 1000 پوند

نفت امروز /برای نخستین بار در کشور جانمایی و امکان سنجی احداث جایگاه‌‌های CNG در مبادی پرتردد و در جوار خطوط انتقال گاز با فشار 1000 پوند و با همت شرکت گاز استان خوزستان انجام و مکان های تعیین شده جهت احداث جایگاه های CNG با فشار بالا به بهره برداری رسید.
به گزارش نفت امروز،  سیدناصر حسینی نژاد مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان در رابطه با مطلب فوق اظهار داشت: شرکت گاز استان خوزستان برای نخستین بار در کشور، اقدام به انشعاب گیری از خطوط فشار قوی برای تغذیه گاز CNG ها کرده و این ابتکار در شهرهای امیدیه و شادگان اجرا شد و هم اکنون در شهرستان امیدیه در حال بهره برداری است.
وی با اشاره به مزیت و راه اندازی جایگاه CNG با خروجی 1000 پوند اظهار داشت: این امر موجب صرفه جویی در مصرف انرژی برای فشرده سازی گاز، کاهش استهلاک کمپرسورها و جلو گیری از خروج ارز برای خرید مواد بودار کننده گاز که با هزینه هنگفتی از خارج از کشور تامین می شود، شده است.
به گفته حسینی نژاد، این طرح که به همت کارکنان شرکت گاز استان خوزستان ابداع شده، به عنوان منشاء یک تحول اساسی در نحوه تامین گاز جایگاه CNG های کشور و حرکتی مثبت در راستای اقتصاد مقاومتی بشمار می آید.
حسینی نژاد با اشاره به فرایند احداث این دو جایگاه در استان خوزستان بیان داشت: عملیات طراحی، تهیه مجموعه پیمانی و اجرای انشعابات انتقال گاز و همچنین طراحی، تهیه،  نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های اندازه‌گیری و  تهیه، نصب و راه‌اندازی بودارکننده های آن از سوی شرکت گاز استان خوزستان و برای نخستین بار در کشور به مرحله اجرا رسید.
همچنین نصب انشعابات انتقال گاز و ایستگاه های اندازه گیری مربوطه، راه اندازی و امروز شاهد بهره برداری از نخستین جایگاه های CNG با فشار بالا در استان خوزستان وکشور عزیزمان ایران اسلامی هستیم
به گفته وی، درحال حاضر در استان خوزستان 53 جایگاه  دومنظوره و 61 جایگاه  تک منظوره به بهره برداری رسیده اند.

 

کلیدواژه

برای نخستین بار

شرکت گاز استان خوزستان

سی ان جی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها