نفت / شناسه خبر: 23232 / تاریخ انتشار : 1396/5/3 12:09
|
معاون امور انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

تهیه نقشه راه پدافند غیرعامل در شرکت‎ها ضروری است

معاون امور انرژی سازمان پدافند غیرعامل از الزام تهیه نقشه راه برای پدافند غیرعامل در شرکت ملی نفت ایران گفت.

نفت امروز /معاون امور انرژی سازمان پدافند غیرعامل از الزام تهیه نقشه راه برای پدافند غیرعامل در شرکت ملی نفت ایران گفت.
 

به گزارش نفت امروز، محمد علی مطیعی، در پنجمین گردهمایی روسای HSE و پدافند غیر عامل شرکت ملی نفت ایران که روز گذشته (دوم مرداد) آغاز به کار کرد، با بیان اینکه انتظار می رود پدافند غیرعامل در شرکت ملی نفت ایران نهادینه شود، گفت: باید برای پدافند غیر عامل در شرکت نقشه راه تهیه شود؛ ‌به این معنا که چگونه تأسیسات را بسازیم و از آن بهره برداری کنیم بدون آنکه دشمن بتواند به آن ها آسیب بزند.

وی با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل خود شرکت ها مسئول هستند گفت: امنیت بیرون از حفاظ شرکت ها بر عهده پدافند عامل و ارگان های امنیتی است، اما شرکت ها برای پدافند غیرعامل خود باید پیشگام باشند.

مطیعی محور اول پدافند غیر عامل را شناسایی تهدید ها دانست و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، تهدید های بسیاری در منطقه وجود دارد، اما خوشبختانه با تمام مشکلات کشور از لحاظ امنیتی و دفاعی قوی است و در این حوزه اختلافی بین جناح های سیاسی وجود ندارد.

وی قرارگیری تأسیسات نفتی در مرزها را تهدیدی برای کشور دانست و گفت:‌ همچنان که نظام از وزارت نفت انتظار تولید دارد، انتظار حفاظت و حراست از این تأسیسات و تجهیزات نیز می رود.

معاون امور انرژی سازمان پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری را محور دوم پدافند غیرعامل دانست و گفت: با توجه به حوادثی که در صنعت نفت رخ داد و بررسی هایی که انجام داده ایم، مشکل ما در این بخش ضعف مدیریتی است.

وی احساساتی برخورد نکردن با مسائل و حوادث را شرط پدافند غیر عامل صحیح دانست و گفت: متأسفانه در کشور پس از هر حادثه ای مدتی به آن پرداخته می شود و بعد از آن موضوع فراموش می شود.

مطیعی با تأکید بر اینکه الزامات پدافند غیرعامل نباید هزینه ای به شرکت وارد کند گفت: باید حداقل ها و اولویت ها برای پدافند غیرعامل مدنظر قرار گیرد.

 

کلیدواژه

سازمان پدافند غیرعامل کشور:

معاون امور انرژی

پدافند غیرعامل

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها