نفت / شناسه خبر: 23211 / تاریخ انتشار : 1396/5/3 12:06
|
مدیرعامل شرکت نفت خزر عنوان کرد:

تلاش برای جذب سرمایه و فناوری در خزر با جدیت ادامه دارد

شرکت نفت خزر در تعامل با شرکت‎های بین‎المللی در صدد است مقدمات انجام فعالیت‎های توسعه‎ای در خزر را فراهم کند.

نفت امروز /شرکت نفت خزر در تعامل با شرکتهای بینالمللی در صدد است مقدمات انجام فعالیتهای توسعهای در خزر را فراهم کند.

به گزارش نفت امروز، محسن دلاویز صبح امروز (سوم مرداد ماه) با بیان اینکه هنوز هیچ شرکت بزرگ بین المللی برای توسعه در خزر اعلام آمادگی نکرده است، عنوان کرد: اگرچه هنوز هیچ شرکتی به طور رسمی برای ورود به توسعه خزر اعلام آمادگی نکرده است، اما شرکت نفت خزر با توجه به مسئولیتهای تعریف شده خود در صدد است با پیشبرد مذاکرات با شرکتهای بینالمللی و صندوقهای سرمایهگذاری خارجی، مقدمات توسعه و جذب سرمایه و فناوری را در خزر فراهم کند.

وی گفت: به همین منظور، به تازگی کمیته سرمایهگذاری در شرکت نفت خزر تشکیل شده است تا مذاکرات به صورت هدفمندتر و اثربخشتر دنبال شود.

دلاویز به حجم فراوان ذخایر هیدروکربوری موجود در دریاچه خزر هم اشاره کرد و گفت: شرکت نفت خزر به عنوان متولی توسعه در آبهای خزر در عین حال که به طور کامل از سیاست های وزارت نفت تبعیت می کند، مذاکراتی را هم با شرکتهای صاحب سرمایه و فناوری حفاری در آبهای عمیق در دستور کار دارد.

دلاویز با اشاره به کاهش منابع هیدروکربوری در میدان‌های خشکی در سطح جهان افزود: بخش فراساحل از جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران برخوردار شده است و پیشبینیها از رشد ۱۳۰ درصدی حجم سرمایهگذاری و برآورد بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری در این بخش طی پنج سال آینده حکایت دارد.

پیش از این، رامین خودآفرین، رئیس امور بینالملل شرکت نفت خزر هم عنوان کرده بود: طی هفتههای اخیر، جلسه‌های مشترکی با نمایندگان صندوقهای انرژی و شرکتهای خارجی نفت و گاز اعم از شرکتهای فعال در حوزه حفاری، اکتشاف و ... از کشورهای نروژ، روسیه و چین در شرکت نفت خزر برگزار و در جریان آن، فرصتهای همکاری به منظور انجام فعالیتهای توسعهای در خزر بررسی شده است.


 

کلیدواژه

مدیرعامل شرکت نفت خزر

جذب سرمایه

فناوری

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها