گاز / شناسه خبر: 157946 / تاریخ انتشار : 1402/4/24 16:01
|
همسو با شناخت چالش ها و مشکلات زیست محیطی منطقه پارس جنوبی؛

نشست هم اندیشی مدیریت محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد

سی و چهارمین نشست هم‌اندیشی مدیریت محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با میزبانی واحد حفاظت محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی در محل سال جلسات پالایشگاه اول پارس جنوبی برگزار گردید.

نفت امروز / محمد مسعودنیا، در این باره بیان کرد: سی و چهارمین نشست هم اندیشی مدیریت محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور نمایندگان اداره کل اچ اس‌ئی وزارت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت نفت و گاز پارس، مسئولین و کارشناسان محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه به منظور هم اندیشی، رفع مشکلات و چالش های مرتبط با محیط زیست منطقه پارس جنوبی برگزار شد.

رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: در این نشست با ذکر ضرورت برگزاری این نشست ها در راستای پیشبرد، ارتقاء و هماهنگی در برنامه های محیط زیست منطقه، اقدامات صورت گرفته در خصوص عوارض سبز، ماده 27 قانون مصوب دولت در سال 1400 مبنی بر اینکه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی که استانداردها و حدود مجاز محیط زیست را رعایت نمی‌کنند مشمول پرداخت عواض آلایندگی بر اساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگیبا نرخ 0.5، 1 و 1.5 درصد می شوند، توسط اداره کل اچ اس‌ ئی وزارت نفت ارائه گردید.
مسعودنیا خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم و کلیدی در این نشست ارائه ی گزارش پیشرفت پروژه ی طراحی شبکه پایش کیفیت خاک و آب زیرزمینی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توسط پژوهشگاه صنعت نفت صورت پذیرفت.
به گفته‌ی مسعودنیا، این طرح در راستای استاندارد خاک جهت پایش انواع آلودگی های خاک و آب زیرزمینی تعریف گردیده و در حال اجرا می باشد. بدین منظور در هر یک از شرکت ها نقاط پایش تعیین گردیده و ضمن بررسی های اولیه ی زمین شناسی و مطالعات آب های زیرزمینی، ادامه ی پروژه در ماه های آینده در دست اجرا و پیگیری است.
محمد مسعودنیا رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ، با ابراز امیدواری از روند برگزاری این نشست ها اعلام داشت؛ برگزاری نشست های هم اندیشی، گامی برای برای حفظ و توسعه محیط زیست در سطح شرکت های فعال در منطقه بوده و امید است نتایج این جلسات منجر به شناخت و تعامل بیشتر صنایع و شرکت هادر رفع چالش ها و مشکلات زیست محیطی گردد.

کلیدواژه

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

مجتمع گاز پارس جنوبی

محیط زیست

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها