نفت / شناسه خبر: 157830 / تاریخ انتشار : 1402/3/22 16:30
|

دستگاه حفاری 72 فتح در مناطق نفتخیز جنوب در چرخه عملیات قرار گرفت

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از آغاز به کار دستگاه حفاری 72 فتح به عنوان روز آمد‌ترین نسل دکل‌های حفاری خشکی در میدان نفتی اهواز در مناطق نفتخیز جنوب خبر داد.

نفت امروزمسعود افشار گفت: دستگاه حفاری 72 فتح ششمین دکل ایرانی است که بخش عمده تجهیزات آن توسط سازندگان داخلی ساخته و نخستین گام عملیاتی خود را پس از تکمیل تجهیزات و کاریابی در گستره فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون تجربه می‌کند.

او می‌گوید: دکل 72 فتح توسط جهاد دانشگاهی در تعامل با متخصصان شرکت ملی حفاری ایران ساخته شده و حداکثر عمق قابل حفاری توسط آن 20 هزار فوت، ارتفاع دکل از سطح حدود 150 فوت و حداکثر بار استاتیکی قابل‌تحمل توسط دکل یک‌میلیون پوند است.
افشار گفت: این دستگاه مجهز به گرداننده فوقانی (تاپ‌درایو) به قدرت 500 تن، میز دوار با سایز 137.5 اینچ و سه دستگاه پمپ سیال از نوع رفت و برگشتی هرکدام به قدرت 1600 اسب بخار می‌باشد.
شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یکی از شرکت‌های بالا دستی تابع شرکت ملی نفت ایران و بزرگترین شرکت حفاری در منطقه، افزون بر 70 دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک دارد و با برخورداری از تجهیزات، ابزار تخصصی و متخصصان مجرب توان ارائه 25 نوع خدمات فنی و مهندسی به موازات عملیات حفاری را دارا می‌باشد.

کلیدواژه

شرکت ملی حفاری ایران

مناطق نفتخیز جنوب

دستگاه حفاری

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها