نفت / شناسه خبر: 147770 / تاریخ انتشار : 1401/11/24 22:24
|

تولید ۱۶۵ میلیون متر مکعب گاز در زاگرس جنوبی برای عبور از زمستان

تهران- نفت امروز- مدیرعامل شرکت زاگرس جنوبی نفت مناطق مرکزی با اشاره به اینکه در زمستان امسال برای عبور از زمستان روزانه ۱۶۵ میلیون متر مکعب گاز در منطقه زاگرس تولید شده است، گفت: در تولید این میزان گاز در زمستان حتی یک روز هم خللی ایجاد نشده است.

نفت امروز /به گزارش نفت امروز، سید ابوالحسن محمدی در جریان بازدید «محسن خجسته مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از مناطق عملیاتی آغار و دالان و پالایشگاه گاز فراشبند اظهار داشت: در حال حاضر، گاز تولیدی از دو میدان آغار و دالان و در آینده گاز تولیدی از میدان دی در این پالایشگاه فرآورش خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پالایشگاه گاز فراشبند در ابتدا ۴۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است، گفت: اکنون این ظرفیت به ۴۵ میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرده است.

محمدی ادامه داد: گاز میدان آغار از ۱۳ حلقه چاه بعد از جداسازی و لخته گیری با یک خط لوله ۲۴ اینچ و ۲ خط لوله ۳ اینچ به طول ۹۰ کیلومتر به پالایشگاه فراشبند ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: دالان به فاصله ۲۰ کیلومتر این پالایشگاه قرار دارد و گاز بدون لخته گیری به پالایشگاه ارسال می‌شود.

مدیرعامل زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه این پالایشگاه از بخش‌های مختلف تشکیل شده است، افزود: واحد لخته گیر، جداکننده و همچنین برج جذب آب از این بخش‌ها است.

وی ادامه داد: یک بخش دیگر بخشی است که هیدروکربور گاز را به نقطه خود می‌رساند و همچنین واحد تثبیت مایعات گازی نیز در این پالایشگاه وجود دارد.

به گفته محمدی اگر فاز ۲ پالایشگاه فراشبند اضافه شود، ۲۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت پالایش گاز کشور اضافه خواهد شد.

مدیرعامل زاگرس جنوبی نفت مناطق مرکزی تاکید کرد: علاوه بر این با وارد مدار شدن چاه‌های منطقه دالان ۷ میلیون به طرفیت اضافه خواهد شد و در مجموع این ظرفیت به ۷۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

کلیدواژه

گاز

زاگرس جنوبی

زمستان

نفت

نفتی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها