نفت / شناسه خبر: 136651 / تاریخ انتشار : 1400/6/22 20:59
|

دورنمای تولید گاز در بازار جهانی

بنابر پیش‌بینی رویترز، تولید گاز طبیعی به دلیل عدم توازن فعلی بین تقاضا و عرضه، که موجب صعود قیمت هم شده، در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش نفت امروز به نقل از اویل‌پرایس، عرضه گاز در فصل زمستان محدود خواهد بود. به علاوه انتظار بهبود عرضه در سال آینده، قراردادهای آتی شرکت آمریکایی توزیع هنری‌هاب را عقب انداخت.

به گفته وال استریت ژورنال ، قیمت های هنری‌هاب در حال حاضر حدود 5 دلار در میلی متر btu است که دو برابر قیمت سال قبل است. مجله جینجو لی اخیر در گزارشی خاطرنشان کرد که گاز طبیعی می‌تواند "در حال حاضر واقعاً از افزایش تولید هماهنگ به سبک اوپک استفاده کند." در حالی که قیمت گاز طبیعی ایالات متحده دو برابر سال قبل است، افزایش قیمت آسیا و اروپا حتی بیشتر بود ، قیمت برای آسیا چهار برابر و برای اروپا پنج برابر شد.

اتحادیه اروپا در حال حاضر از پیامدهای کمبود گاز رنج می‌برد و افزایش قیمت برق در بخش‌هایی از اتحادیه اروپا باعث اعتراضات شد. این محدودیت عرضه یکی از بزرگترین انگیزه‌ها برای افزایش تولید گاز ایالات متحده در سال آینده خواهد بود ، اگرچه به گفته کمپ ، افزایش تولید آغاز شده است.

تعداد دکل فعال از اوایل ماه سپتامبر به 100 و متوسط تولید روزانه 79 میلیارد متر مکعب رسیده است. به گفته مدیرعامل Canary LLC، دان ابرهارت ، تولید گاز 1.4 میلیارد فوت مکعب افزایش یافته است. EIA انتظار دارد متوسط ​​تولید روزانه در نیمه دوم سال 92.9 میلیارد فوت مکعب باشد ، در حالی که در حال حاضر به 91.4 میلیارد فوت مکعب رسیده است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود، صادرات در سال آینده از 14 میلیارد فوت مکعب به 19 میلیارد فوت مکعب در سال 2022 افزایش می‌یابد که شامل خط لوله و صادرات LNG می‌شود.   

کلیدواژه

بازار جهانی گاز

تولید گاز

بازار گاز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها