نفت / شناسه خبر: 136650 / تاریخ انتشار : 1400/6/22 17:21
|

آخرین سناریو بانک جهانی از بازار نفت

بانک جهانی آمریکا اعلام کرد اگر زمستان سردتر از حد معمول باشد ، پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت تا ۶ ماه آینده به 100 دلار در هر بشکه برسد. سرما به طور بالقوه باعث افزایش تقاضا و افزایش کسری عرضه خواهد شد.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، بانک مرکزی ایالات متحده در یادداشتی در تاریخ 10 سپتامبر اعلام کرد که سرمای بیش از حالت عادی در زمستان، می‌تواند تقاضای جهانی نفت را 1 تا 2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

در چنین سناریویی، کمبود عرضه زمستان به راحتی از 2 mbpd در روز فراتر می‌رود. این بانک کماکان روی پیش‌بینی قبلی خود در مورد قیمت برنت در نیمه دوم 2021 تاکید کرده و معتقد است قیمت 70 دلار در هر بشکه حفظ خواهد کرد.

بانک جهانی  اعلام کرد که برنت در پایان سال 75 دلار در بشکه معامله می‌شود که این امر با افزایش ریسک‌های صعودی روبرو می‌شود. تحلیلگران بانک در این یادداشت می‌گویند: "ما کسری های متوسطی را در ماه های آینده پیش بینی می‌کنیم که باید از قیمت نفت تا پایان سال و پس از آن حمایت کند."

وی افزود: خطرات منفی شامل موج جدید کووید -19 ، بحران بدهی چین و بازگشت نفت خام ایران است. با توجه به همه این موارد ، خطر آب و هوای زمستان به سرعت به مهمترین محرک بازارهای انرژی تبدیل می‌شود."

نفت روز دوشنبه بیش از 1 درصد افزایش یافت و قیمت نفت خام برنت در حدود 74 دلار در هر بشکه رسید که ناشی از تعطیلی تولید در ایالات متحده به دلیل خسارت ناشی از طوفان ایدا بود. تحلیلگران همچنین منتظر ثبات بازار در ماه‌های آینده هستند.

بوفا در ژوئن سال جاری گفته بود که محدودیت عرضه و تقاضا در سال 2022 می تواند نفت را برای مدت کوتاهی به 100 دلار در بشکه برساند.

کلیدواژه

بازار نفت

افزایش قیمت جهانی نفت

قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها