نفت / شناسه خبر: 136590 / تاریخ انتشار : 1400/6/17 13:42
|

بازگشت آرام نفت پس از طوفان آیدا

قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت و بخشی از ضررهای یک شب خود را تحت تاثیر دلار قوی و نگرانی از تقاضا جبران کرد.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از کاهش 1.4 درصدی روز سه شنبه پس از تعطیلات روز کارگر ، با 43 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 68.78 دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از کاهش 0.7 درصدی در روز سه‌شنبه ، 34 سنت یا 0.5 درصد در 72.03 دلار در هر بشکه افزایش یافت. تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی می‌گویند: "بازار در حال سبک و سنگین کردن شرایط و میزان مصرف پس از طوفان آیدا است "

تولیدکنندگان خلیج مکزیک، 9 روز پس از طوفان ایدا با وجود وزش باد و باران شدید، تلاش می‌کنند فعالیت را در این منطقه از سرگیرند. حدود 79 درصد از تولیدات خلیج آمریکا در روز سه شنبه آفلاین بود و 79 پلتفرم تولید هنوز خالی است.

تاکنون حدود 17.5 میلیون بشکه نفت در بازار از دست رفته است. چاههای دریایی خلیج مکزیک حدود 17 درصد از تولید ایالات متحده را تشکیل می دهند. تحلیلگران ING در یادداشتی می‌گویند: "به نظر می‌رسد عملیات پالایشگاه‌ها سریعتر بهبود می‌یابد." با استناد به آخرین گزارش وضعیت، وزارت انرژی ، اعلام کرد که تنها حدود 1 میلیون بشکه در روز ظرفیت به طور موقت بسته شد ، در حالی که اوج آن بیش از 2 میلیون بشکه در روز بود.

در این یادداشت آمده است: "با این حال ، پالایشگاه هایی که دوباره راه‌اندازی شده اند بعید است با تمام ظرفیت کار کنند." معامله‌گران به دقت داده‌های گروه صنعت انستیتو نفت آمریکا و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، را مشاهده خواهند کرد تا تصویر واضح‌تری از تاثیر طوفان بر تولید نفت خام و تولید پالایشگاه داشته باشند.

تحلیلگران نظرسنجی رویترز ​​انتظار دارند که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 3 سپتامبر 3.8 میلیون بشکه کاهش یابد و ذخایر بنزین 3.6 میلیون بشکه کاهش یافته و تقطیرها 3 میلیون بشکه کاهش یابد.

قیمت نفت روز سه شنبه در یک فروش گسترده کالا کاهش یافت زیرا دلار آمریکا از نگرانی‌ها مبنی بر اینکه افزایش موارد COVID-19 در ایالات متحده و آسیا به طور بالقوه منجر به کندتر شدن رشد می شود ، کاهش یافت. 

کلیدواژه

نفت

بازار نفت

قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها