نفت / شناسه خبر: 136369 / تاریخ انتشار : 1400/5/30 12:37
|

دغدغه‌های استاندار کرمانشاه برای پروژه‌های نفت و گاز

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌ پروژه‌های نفت و گاز استان گفت: دغدغه آموزش نیروهای بومی برای پروژه‌های نفت و گاز را داریم.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایسنا،هوشنگ بازوند امروز(30 مرداد) درنشست تامین نیروی کار طرح های پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان کرمانشاه که با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در پی آموزش و توانمندسازی نیروهای بومی برای بکارگیری در پروژه های نفت و گاز استان هستیم.
 
وی با اشاره به در دست اجرا بودن یک سرمایه گذاری 73 هزار میلیارد تومانی با 15 پروژه در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی در استان کرمانشاه ،گفت: هم اکنون دو پروژه شامل پتروشیمی اسلام آبادغرب و واحد شهرستان سنقروکلیایی اجرایی شده و کار اجرایی شدن واحدهای دیگر نیز در دست پیگیری است که همه این پروژه ها در زمان اجرا به نیروهای کار ماهر نیاز دارند.
 
استاندار کرمانشاه با اشاره به اختصاص 47 میلیارد تومان برای توانمند سازی نیروی کار مورد نیاز پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی استان کرمانشاه از سوی وزارت نفت، گفت: هم اکنون برای آموزش افراد به مکانی نیاز داریم که باید این مکان را از طریق استان تامین کنیم که در این راستا تفاهم نامه ای طراحی شده تا با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای و استانداری  مشکل مکان برای ارائه آموزش های مهارتی مرتفع شود.
 
وی افزود: فکر می کنم از محل کمک های فنی و اعتباری استان بتوانیم بودجه ای برای این موضوع در استان در نظر بگیریم، چون نمی توانیم به راحتی از کنار یک سند 73 هزار میلیارد تومانی بگذریم و بگوییم در کرمانشاه نیروی کار متخصص برای کار در پروژه ها را نداریم.
 
وی سپس اشاره ای هم  به رونمایی از سند توسعه نفت و گاز کرمانشاه در دو هفته گذشته داشت و گفت: در پی رونمایی از این سند نفتی در دو هفته گذشته شاهد مطرح شدن مباحثی در فضای مجازی از سوی سایر استان ها مبنی بر اینکه استان کرمانشاه به دنبال بردن منابع آنهاست، بودیم که باید در پاسخ بگویم کل منابعی که برای این سند تهیه شده در جغرافیای استان است و هیچ ارتباطی به دیگر استان ها ندارد و مطالعات طرح ها نیز در 1.5 سال گذشته به طور کامل انجام شده است.
 
قرار است بر مبنای یک تفاهمنامه سه جانبه با وزارت نفت، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و استانداری کرمانشاه نیروهای کار برای بکارگیری در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی استان کرمانشاه آموزش مهارتی لازم را دریافت کنند تا شاهد استفاده از نیروهای کار بومی در زمان اجرای پروژه ها باشیم.
 
 

کلیدواژه

استاندار کرمانشاه

استان

کرمانشاه

پروژه‌های نفت و گاز

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها