نفت / شناسه خبر: 136347 / تاریخ انتشار : 1400/5/28 14:31
|

افزایش ارزش دلار و ادامه سقوط نفت

نفت روز پنجشنبه به 66 دلار در هر بشکه رسید که کمترین میزان از ماه می به شمار می‌رود و نگرانی‌ها درباره ضعف تقاضا با افزایش موارد ابتلا به کووید -19 ، تقویت دلار آمریکا و افزایش ناگهانی موجودی بنزین آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، انتشار نوع دلتا در مناطقی که واکسیناسیون کمتر بوده باعث انتقال COVID-19 شده است و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در ایالات متحده طی یک ماه گذشته افزایش یافته است. Tamas Varga ، کارگزار نفت PVM ، می‌گوید: "نبرد طولانی، در برابر دشمن نامرئی، سرمایه‌گذاران را محتاط و عملگرا کرده و قیمت‌ها را به تدریج نرم کرده است."

 
 وی ادامه داد: خروج احتمالی حمایت‌های پولی ، سلطه طالبان بر افغانستان که تهدیدها را برای ایجاد بحران مهاجرت افزایش داده به علاوه نگرانی‌ها درباره شیوع مستمر ویروس کرونا باعث شده تا ارزش دلار بالا بماند. و بالارفتن ارزش دلار به معنای شکست تلاش‌ها برای کاهش قیمت نفت است.”
 
 دلار به بالاترین سطح خود در 9 ماه گذشته رسیده و روی کالاهایی با قیمت دلار رد و بدل می‌شوند، تأثیر گذاشته است.
 
قیمت نفت برنت 2.10 دلار یا 3.1 درصد در 66.13 دلار در 0905 به وقت گرینویچ پس از صعود به پایین‌ترین سطح خود از 21 می کاهش یافت. ایالات متحده وست اینترمدیت (WTI) پس از سقوط به پایین 62.96 دلار ، 2.28 دلار یا 3.5 درصد کاهش یافت و به 63.18 دلار رسید. 
 
قیمت نفت خام برنت و آمریکا برای شش روز متوالی کاهش یافته‌ که از زمان افت 6 روزه هر دو قرارداد در 28 فوریه 2020، طولانی‌ترین افت محسوب می‌شود.
 
 نعیم اسلم از کارگزار شرکت Avatrade می‌گوید: "نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا، به خاطر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به کاهش قیمت کمک کرده است."
 
 آژانس بین المللی انرژی هفته گذشته چشم انداز تقاضای نفت خود را به دلیل گسترش نوع دلتا کاهش داد. اوپک اما پیش بینی تقاضای خود را بدون تغییر گذاشت. 
 
 افزایش غیرمنتظره موجودی بنزین ایالات متحده در گزارش عرضه هفتگی بر نگرانی‌های تقاضا افزود ، زیرا تقاضا برای سوخت موتور معمولاً در تابستان در نیمکره شمالی اوج می‌گیرد.
 
 دلار قوی آمریکا بر فشارها افزوده است. دلار بر اساس انتظارات فدرال در سال جاری میلادی کاهش می‌یابد. دلار قوی قیمت نفت را برای سایر دارندگان ارز گران می‌کند و بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد.

کلیدواژه

قیمت نفت

کاهش قیمت نفت

افزایش ارزش دلار

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها