نفت / شناسه خبر: 136339 / تاریخ انتشار : 1400/5/27 14:56
|

در سایه منفی دلتا، نفت ثابت شد

قیمت نفت روز چهارشنبه پس از چهار روز کاهش ثابت ماند و سرمایه‌گذاران همچنان نگران چشم‌انداز تقاضای سوخت هستند، زیرا استفاده از خطوط ریلی ، هوایی و سایر وسایل حمل و نقل در پی افزایش موارد کووید -19 در سراسر جهان همچنان محدود است.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، قیمت نفت خام برنت تا 0649 GMT با 70 سنت یا 1 درصد افزایش به 69.73 دلار در هر بشکه رسید.  نفت آمریکا با 54 سنت یا 0.8 درصد افزایش به 67.13 دلار در هر بشکه رسید.
 آوتار سندو، کارشناس انرژی به رویترز می‌گوید: "در کوتاه مدت ، ممکن است، بازار با عقب نشینی‌های مکرر متزلزل شود زیرا قیمت نفت به مشکل خورده است و تقاضا در اروپا و هند با موج منفی روبرو شده است." محققان ANZ در یادداشتی اعلام کردند، دلار قوی‌تر روی کالاها هم تاثیر داشته است و فلزات و طلای گرانبها به ویژه نفت به همان اندازه شکننده هستند.
 
 قیمت نفت خام معمولاً به دلار است ، بنابراین دلار قوی تر باعث گران شدن نفت و ضربه زدن به تقاضا می‌شود.
 
 در صورت صحت پیش بینی‌های رسمی ، در ایالات متحده، عرضه افزایش می‌یابد.
 
 بر اساس گزارش ماهانه تولیدات حفاری اداره اطلاعات انرژی دولت امریکا، انتظار می‌رود، تولید نفت شیل آمریکا در ماه سپتامبر به 8.1 میلیون بشکه در روز برسد که بالاترین میزان از آوریل 2020 است.
 
 به گفته دو منبع اگاه در بازار با استناد به ارقام موسسه نفت آمریکا در روز سه شنبه ، ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافته است.
 
 تحلیلگر ING در یادداشتی اعلام کرد،  بازارهای مالی در واکنش به  گسترش کروتا دلتا ، داده‌های اقتصاد ایالات متحده و بازتاب تاریک وقایع افغانستان ، به طور کلی در حال خراب شدن است.

کلیدواژه

افت قیمت نفت

بازار نفت

ثبات بازار نفت جهان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها