نفت / شناسه خبر: 136328 / تاریخ انتشار : 1400/5/26 15:46
|

سرمایه‌گذاری میلیاردی چینی‌ها روی معادن کبالت

بازار تقاضای کبالت به دلیل نقش آن در باتری خودرو برقی روزبه‌روز در حال افزایش است و چین نقش خود را در این بازار پر رنگ‌تر می‌کند.

به گزارش نفت امروز به نقل از اویل پرایس، بر اساس اطلاعیه جدید شرکت چین مولیبدن (CMOC) ، این شرکت در نظر دارد تا 2.51 میلیارد دلار برای افزایش تولید معدن Tenke Fungurume در جمهوری دموکراتیک کنگو سرمایه گذاری کند.
 
 شرکت چین ‌مولبیدن بعد از Glencore سوئیس دومین تولید کننده بزرگ مواد خام کبالت در جهان است.  معدن TFM  در سال 2020 15،400 تن کبالت و 182،600 تن مس تولید کرد.
 
 پروژه جدید در معدن مس-کبالت Tenke Fungurume (TFM) در کنگو آغاز می شود.  مولیبدن چین 80 درصد سهام Tenke Fungurume ، یکی از بزرگترین ذخایر مس کبالت جهان را دارد.  Gecamines DRC مالک 20 درصد است.
 
 خبرگزاری رویترز گزارش داد که این شرکت روی ساخت سه خط تولید سنگ معدن سرمایه‌گذاری می‌کند و متوسط ​​تولید سالانه مس در این معدن 200 هزار تن افزایش می‌یابد.  علاوه بر این ، تولید کبالت  هم 17000 افزایش خواهد یافت.
 
 این شرکت انتظار دارد پروژه را تکمیل کرده و در سال 2023 به مرحله تولید برساند. TFM دارای  24.9 میلیون تن منابع مس و   2.5 میلیون تن کبالت است.  در سال 2016 ، CMOC این معدن را از شرکت معدنی فلزات پایه مستقر در ایالات متحده Freeport-McMoRan خریداری کرد.
 
 بر اساس بیانیه ای که قبلاً توسط این شرکت منتشر شده بود ، معدن TFM تولید آزمایشی خود را از 16 ژوئیه سال جاری آغاز کرده است.
 
 "در سه ماهه اول سال 2021 ، شرکت  684 میلیون  در پروژه‌های سرمایه‌ای هزینه کرد، که 37٪ نسبت به سال قبل افزایش داشته است. پس از افزایش  ظرفیت تولید و تلاش مستمر در بهینه‌سازی هزینه‌ها ، شرکت موقعیت بهتری برای افزایش قیمت فلزات و افزایش سودآوری  خواهد داشت. "
 
 کبالت در حال حاضر در حدود 50،000 دلار در هر تن معامله می‌شود و یکی از اجزای مهم در باتری خودروهای برقی است.  با توجه به تلاش جهانیان برای کاهش انتشار کربن ، فروش خودروهای برقی به احتمال زیاد در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.
 
جمهوری دموکرات کنگو  ، رهبر جهانی در تولید کبالت موسسه‌ای به نام EGC ایجاد کرده است تا از معدن کاران کبالت بخرد  و آن را به واسطه های غیرقانونی بفروشد.
 
 قیمت کبالت بی ثبات بوده و سال ۲۰۱۸ له بالاترین سطح  در دهه گذشته یعنی 100000 دلار آمریکا در تن رسید. (تقریباً دو برابر قیمت فعلی).
 
 بازار مواد باتری در چند سال گذشته با سرعت زیادی رشد کردند.
 
 افزایش استفاده از باتری‌های سرب اسید و لیتیوم یون (Li-ion) ، به علاوه افزایش تقاضا برای الکترونیک مصرفی و خودرو، عوامل اصلی محرک بازار جهانی مواد باتری هستند.
 
 طبق تحقیقات  ، انتظار می رود بازار جهانی مواد باتری تا سال 2030 به 80.5 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد مرکب سالانه 5.9 درصد از 2021 تا 2030 ثبت شود.

کلیدواژه

چین

کبالت

باتری خودرو برقی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها