نفت / شناسه خبر: 136289 / تاریخ انتشار : 1400/5/23 11:26
|

خاموشی ادامه دارد

مسئولان صنعت برق طی روزهای گذشته از احتمال افزایش 4000 مگاواتی برق در هفته‌های آخر مرداد ماه خبر داده بودند، موضوعی که در پنج‌شنبه موجب خاموشی‌های گسترده شد و به نظر می‌رسد در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش نفت امروز، طی روزهای گذشته اینگونه اعلام شد که  با عبور نیاز مصرف برق از مرز ۶۷ هزار مگاوات، رکورد مصرف برق در مرداد شکسته شده است.
 
این در حالیست که در روزهای پایانی مرداد ماه همچنان پیش بینی افزایش دو درجه‌ای دمای هوا شده است که این امر می‌تواند تاثیری قابل توجه در مصرف برق داشته باشد؛ بر همین اساس امروز بار دیگر جدول جدیدی از زمان خاموشی‌های احتمالی منتشر شده است.
 
شرکت توزیع برق تهران بزرگ در اطلاعیه ای خطاب به ساکنان پایتخت اعلام کرده است: با توجه به افزایش کم سابقه مصرف برق در کشور در سال جاری، از شما تقاضا داریم همچنان طی روزهای آتی با حداکثر صرفه جویی ممکن به ویژه خودداری از استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف ما را در تداوم ارائه خدمات در شرایط فعلی یاری کنید.
 
از سوی دیگر مسعود صادقی، مدیرکل دفتر نظارت توانیر با بیان اینکه ۱۵ درصد از کل انرژی مصرفی در کشور متعلق به تهران است، اظهار کرد: در هفته جاری با دو درجه افزایش دما مواجه هستیم که ۴ هزار مگاوات افزایش مصرف را بدنبال دارد.
 
صادقی با اشاره به اینکه مصرف برق در تهران معادل ۸ هزارمگاوات است، افزود: ۱۰ درصد صرفه جویی این رقم معادل ۸۰۰ مگاوات و برابر مصرف یک شهر بسیار بزرگ است.
 
مدیرکل دفتر نظارت و راهبری شبکه توانیر با اشاره به اینکه در چنین شرایطی ۳۰ تا ۴۰ درصد انرژی تولید شده صرف دستگاه‌های سرمایشی می‌شود، گفت: قراردادن دمای کولرهای گازی روی ۲۶ درجه و قراردادن کولر آبی روی دور کند می‌تواند به مقدار قابل توجهی مصرف برق را کاهش دهد.
 
از سوی دیگر مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به قطعی های نسبتا گسترده برق که در روز پنجشنبه اتفاق افتاد، گفت: تعدادی از نیروگاه های برق‌آبی از مدار خارج شدند و این مساله موجب کاهش تولید و اعمال خاموشی هایی در کشور شد.
 
محمدحسن متولی زاده  با بیان این که با توجه به موج گرمایی که در کشور شروع شده مصرف برق به شدت افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: پنجشنبه نیز علیرغم اینکه پنجشنبه و روز نیمه تعطیل بود، شاهد افزایش مصرف برق فراتر از تولید بودیم.
 
وی با اشاره به لزوم همکاری مشترکان در مدیریت مصرف برق، تاکید کرد: نیروگاه های برق آبی تابع میزان آب ذخیره شده هستند؛ لذا امکان برنامه ریزی دقیق برای وارد مدار شدن آن ها وجود ندارد اما اقداماتی در این راستا درحال انجام است.
 
مدیر عامل شرکت توانیر افزود: نکته ای که وجود دارد این است که این موضوع زمانبر خواهد بود؛ بنابراین همکاری و همراهی مشترکان بسیاری ضروری و مهم است؛ چراکه با همراهی آن ها می توانیم این چالش را پشت سر بگذاریم.
 
سخنگوی صنعت برق این روزها با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی به مردم، ناترازی تولید و مصرف برق را بیش از ۱۲ هزار مگاوات عنوان کرده است.

کلیدواژه

خاموشی

خاموشی برق

برق

خاموشی بی‌برنامه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها