نفت / شناسه خبر: 136286 / تاریخ انتشار : 1400/5/22 14:45
|

دلتا مسبب ضرر نفتی‌هاست

روز جمعه پس از هشدار آژانس بین المللی انرژی مبنی بر کند شدن رشد تقاضا برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی به دلیل افزایش شدید موارد کووید -19 در سراسر جهان، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت 58 سنت یا 0.8 درصد کاهش یافت و به 70.73 دلار در هر بشکه رسید.
 
 قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با 65 سنت یا 0.9 درصد کاهش به 68.44 دلار در روز پنجشنبه رسید که 0.2 درصد کاهش یافته بود.  معیارها در این هفته کمی تغییر کرده‌اند.
 
 جفری هالی ، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه OANDA ، می‌گوید: "واکنش ناگهانی آژانس بین‌المللی انرژی همه را تکان داد و صعود نفت را محدود کرد، در حقیقت  تاثیر واقعی  دلتا را به همه نشان داد."
 
 آژانس بین المللی انرژی روز پنجشنبه اعلام کرد افزایش تقاضا برای نفت خام در ماه جولای متوقف می شود و قرار است با سرعت کمتری نسبت به بقیه سال 2021 به دلیل افزایش عفونت ها از نوع دلتا ویروس کرونا افزایش یابد.
 
 بانک ها همچنین پیش‌بینی تقاضای کوتاه مدت خود را کاهش داده اند.
 
  تقاضای جهانی در این ماه متوقف شده و تقاضای نفت تنها در ماه اوت به 98.3 میلیون بشکه در روز و در سپتامبر به طور متوسط ​​97.9 میلیون بشکه در روز رسیده است‌.
 به همین ترتیب ، گلدمن ساکس برآورد خود را از کسری نفت جهان از 2.3 میلیون بشکه در روز در کوتاه مدت به 1 میلیون بشکه در روز کاهش داده است، زیرا تقاضا در آگوست و سپتامبر کاهش می‌یابد. با نگاهی به خطرات کوتاه مدت دلتا، ‌بانک همچنان انتظار دارد که بهبود تقاضا در کنار افزایش نرخ واکسیناسیون ادامه یابد.
 
 در مقابل، علیرغم نگرانی روزافزون در مورد افزایش همه گیری دلتا، اوپک روز پنجشنبه به پیش‌بینی‌های خود مبنی بر افزایش مجدد تقاضای جهانی در سال جاری و رشد بیشتر در سال 2022 پاییند ماند‌.
 
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنین انتظار خود را از میزان تولید سال آینده از سایر تولیدکنندگان _،از جمله  شیل آمریکایی، که می تواند به طور بالقوه تلاش‌های اوپک را برای محدود کردن تولید، به هم بزند_افزایش داد.
 
 کارولین بین ، اقتصاددان ارشد کالای Capital Economics ، در این باره می‌گوید: "اگرچه اوپک پیش بینی تقاضای خود را بدون تغییر گذاشت، اما ما فکر می کنیم که چشم انداز تقاضای کوتاه مدت بدتر شده است، احتمال دارد این گروه برنامه‌های عرضه خود را در نشست بعدی خود تعدیل می‌کند."

کلیدواژه

دلتا

کرونای دلتا

کرونا دلتا

نفت و کروتا

بازار نفت

کاهش قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها