نفت / شناسه خبر: 136270 / تاریخ انتشار : 1400/5/21 15:26
|

محرابیان می تواند مشکل آب و برق را حل کند؟

برای پرحاشیه ترین وزارتخانه فعلی دولت که عملکرد آن در ماه های گذشته مشکلات متعددی برای مردم به همراه داشته، این روزها وزیری پیشنهاد شده که به نظر می رسد معرفی و انتخاب خود او نیز با حاشیه هایی همراه بوده است.

به گزارش نفت امروز، طی هفته های گذشته گزینه های متعددی برای تصدی وزارت نیرو نام برده شدند که شاید برخی از جدی ترین آنها را بتوان سعید محمد (فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) )، محسن امیری (مدیرعامل فعلی هلدینگ برق و انرژی صبا)، علیرضا الماسوندی (مدیرعامل سابق شرکت مدیریت منابع آب ایران)، عباس علی آبادی (مدیرعامل فعلی شرکت گروه مپنا) و  علیرضا خجسته وهاب زاده (نایب رئیس فعلی هیئت مدیره بورس انرژی) دانست.
 
اما در نهایت روز گذشته در لیست پیشنهادی رئیس جمهور از علی اکبر محرابیان به عنوان معاون پیشنهادی تصدی این پست یاد شده است. وی پیش از این در دولت های اول و دوم محمود احمدی نژاد مسئولیت اداره وزارت صمت را برعهده داشته و این روزها در شرایطی برای اداره پرحاشیه ترین وزارتخانه معرفی شده که می توان گفت تجریه خاصی برای فعالیت در این حوزه نداشته است.
 
محرابیان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم اقتصادی از دانشگاه تهران است و پیش از این دستیار ویژه رئیس جمهور در دولت دهم و رئیس ستاد مهر ماندگار کشور و وزیر صنایع و معادن در دو کابینه محمود احمدی‌نژاد بوده‌است.
 
وی مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه علم و صنعت اخذ کرده و در دوران احمدی نژاد مسئولیت های دیگری چون مدیرعاملی شرکت‌های شهروند و رفاه، نماینده رییس جمهور در ستاد تبصره ۱۳، رییس سازمان عمران و مشاور محمود احمدی نژاد نیز داشته است.
 
اما نکته جالب اینکه پیش از انتخاب وی، از علی آبادی به عنوان گزینه اصلی تصدی وزارت نیرو یاد می شد و حتی در برخی سایت ها اینگونه اعلام شده که وی و تیمش در برخی ساختمان های ستادی وزارت نیرو بررسی های لازم برای تغییر و استقرار را انجام داده بودند اما در آخرین دقایق، به واسطه خواسته های علی آبادی از رئیس جمهور محرابیان جایگزین وی شده است.
 
حال این سئوال مطرح است که در شرایط فعلی که کشور با معضلات متعدد در تامین آب و برق مواجه است، حضور وزیری بدون تجربه اجرایی در این بخش تا چه اندازه می تواند راهگشا واقع شود؟
 
طبق برخی اظهارات صورت گرفته ساخت نیروگاه و افزایش ظرفیت تولید برق و همچنین حل مسئله آب کشور در ابعاد مختلف از جمله اولویت هایی است که باید در وزارت نیرو در دولت سیزدهم دنبال شود. همچنین اصلاح شبکه از دیگر مواردی است که باید با اولویت دنبال شود.
 
البته با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل گرما احتمالا فشار کاری از دوش  این وزارتخانه برذاشته خواهد شد و احتمالا در آغاز کار سختی های ماه های گذشته وزارت نیرو وزیر جدید این وزارتخانه را خیلی با چالش مواجه نمی کند اما قطعا با توجه به روند ادامه دار خشکسالی تامین آب و برق کشوری با بیش از 80 میلیون جمعیت کار چندان آسانی نخواهد بود و نیاز به مدیریت قوی و هوشمندانه خواهد داشت.

کلیدواژه

وزارت نیرو

محرابیان

قطع آب

برق

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها