نفت / شناسه خبر: 136209 / تاریخ انتشار : 1400/5/16 09:42
|

رکورد تاریخی قیمت گاز در اروپا

قیمت گاز طبیعی در اروپا روز جمعه پس از حادثه‌در کارخانه گازپروم در روسیه، افزایش یافت و این شرکت را مجبور کرد عرضه خود را به تأسیسات زیرزمینی اروپایی قطع کند.

به گزارش نفت امروز به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های بورس بین قاره‌ای ، هزینه قراردادهای آتی ماه سپتامبر در مرکز TTF در هلند تا ساعت 8:30 صبح به وقت گرینویچ به 546.3 دلار در هر 1000 متر مکعب رسید.
 این افزایش قیمت، در پی کاهش موقت تحویل گاز از روسیه از طریق خط لوله گاز یامال-اروپا، به دلیل آتش سوزی در کارخانه غول انرژی روسیه گازپروم در اورنگوی در سیبری رخ داد.   آتش سوزی در 5 آگوست خاموش شد، اما حجم گاز منتقل شده از تاسیسات هنوز به طور کامل بازسازی نشده است و با انجام تحقیقات ، کار در محل متوقف شد.
 
 به دنبال این حادثه ، شاخص منطقه‌ای مبادلات داخلی روسیه از گازهای مایع نفتی (LPG) ، که به عنوان سوخت موتور و داخلی استفاده می شود ، 3.2 ed جهش کرد و  برای چهارمین بار در هفته رکورد تاریخی زد.
 روسیه در حال آماده‌سازی خط لوله نورد استریم۲ برای  تحویل گاز  به بازار اروپایت و  قرار است اواخر این ماه به پایان برسد. 
 
 بازار اروپا در حال حاضر به علت بهبود فضا پس از پاندمی، با کمبود منابع مواجه است،  به علاوه  تولید میدان گازی ترول نروژ ، به دلیل خاموشی‌های برنامه ریزی نشده ،‌بسیار کم  شده است.

کلیدواژه

قیمت گاز

قیمت گاز در بازار اروپا

بازار گاز

گاز روسیه

نورد استریم۲

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها