نفت / شناسه خبر: 136194 / تاریخ انتشار : 1400/5/15 12:05
|

صعود نفت و ادامه نگرانی‌ها در مورد وضعیت بازار

قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت، اما همچنان در مسیر بزرگترین کاهش هفتگی خود در ماه مارس قرار دارد، زیرا محدودیت‌های سفر برای مهار شیوع کرونا دلتا نگرانی‌ها را در مورد تقاضای سوخت افزایش داده است.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت با 47 سنت افزایش به 71 دلار و 76 سنت در هر بشکه در ساعت 0640 به وقت گرینویچ رسید، در حالی که معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 45 سنت افزایش به 69.54 دلار در هر بشکه رسید، اما هر دو قرارداد در این هفته 6 درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از ماه مارس است.
 
 هووی لی ، اقتصاددان در بانک OCBC سنگاپور می‌گوید: " قیمت‌هایی که ما اکنون مشاهده می‌کنیم، درحقیقت تابعی از شرایط کلی  است.نوع دلتا به سرعت در حال گسترش است و بسیاری از بازارها، نه فقط  نفت، در معرض ریسک قرار دارند"
 
 ژاپن در نظر دارد محدودیت‌ اضطراری را در مناطق بیشتری گسترش دهد و چین دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان ، محدودیت هایی را در برخی از شهرها وضع کرده و پروازها را لغو کرده و همین امر  تقاضای سوخت را کاهش داده است.
 
 وی ادامه داد: برای سفر به 46 شهر محدودیت  ایجاد شده و مقامات پروازها را متوقف کرده و حمل و نقل عمومی را متوقف کرده‌اند.  این می تواند بر تقاضای نفت تا پایان فصل سفر تابستانی تأثیر بگذارد.
 
 موارد جدید ابتلا به گویید 19 در ایالات متحده به بالاترین حد در 6 ماه گذشته رسیده است.
 
 نگرانی از افزایش تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و ایران، مانع  کاهش قیمت ها شده است.
 
 کلوین وونگ ، تحلیلگر CMC Markets گفت: "در کوتاه مدت قیمت نفت به احتمال زیاد در محدوده   66.30 تا 75.70 دلار باقی بماند.
 
 وی ادامه داد:  افزایش قیمت نفت به خاطر  بهبود عرضه نفت خام در ایالات متحده محدود شده است در حالی که داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که قرار است بعداً در روز جمعه منتشر شود، موجب ایجاد فضایی  محتاطانه در معاملات شده است.
 

کلیدواژه

بازار نفت

قیمت نفت

کرونای دلتا

بازار جهانی

کرونا و نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها