نفت / شناسه خبر: 136168 / تاریخ انتشار : 1400/5/13 09:30
|

کاهش قیمت نفت برای سومین روز متوالی

قیمت نفت روز چهارشنبه برای سومین روز کاهش یافت، زیرا نگرانی‌ها مبنی بر اینکه گسترش بیشتر نوع دلتا ویروس کرونا در کشورهای مصرف کننده اصلی تقاضای سوخت را کاهش می‌دهد.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت تا 0129 به وقت گرینویچ 22 سنت یا 0.3 درصد کاهش یافت و به 72.19 دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 33 سنت یا 0.5 درصد کاهش به 70.23 دلار در هر بشکه رسید.

 
 هر دو معاملات آتی روز سه شنبه به پایین ترین سطح خود از 21 ژوئیه سقوط کردند و پس از آن تا حدودی به دست آوردند.
 
 ایالات متحده و چین‌، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، با شیوع سریع نوع بسیار مسری دلتا دست و پنجه نرم می کنند. تحلیلگران می‌ترسند، کرونای دلتا تقاضای سوخت را، که در این بازه به طور سنتی در هر دو کشور افزایش می‌یابد، محدود کند.
 
  در یادداشتی می گوید: "کاهش فعالیت‌های اقتصادی در شرایط افزایش نوع دلتا همچنان بر بازار تأثیر می گذارد."
 
 وی افزود: تقریباً نیمی از استان‌های چین درگیر آخرین شیوع ویروس کرونا شده اند. این در حالی است که فصل سفر تابستانی به اوج خود می‌رسد. این احتمال وجود دارد که تقاضای نفت خام تحت فشار قرار گیرد. "
 
 در چین ، گسترش این نوع از ویروس به شهرهای داخلی باعث شده است که مقامات برای کنترل شیوع بیماری تدابیر سختگیرانه‌ای وضع کنند.
 
 با این حال، افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک در خلیج فارس ممکن است نگرانی های تقاضا را جبران کند.
 
 سه منبع امنیتی دریایی روز سه شنبه ادعا کردند که نیروهای مورد حمایت ایران یک نفتکش نفتی را در سواحل امارات متحده عربی توقیف کردند ، اگرچه ایران این گزارش‌ها را تکذیب کرد.
 
 این دومین حمله به نفتکش از روز جمعه در منطقه است که شامل تنگه صادرات نفت تنگه هرمز می شود. انگلیس و ایالات متحده نیز ایران را مسئول حادثه قبلی می‌دانند که در آن هواپیماهای بدون سرنشین به کشتی برخورد کرده و دو ملوان را کشته شد.
 
 داده های موجودی انبارهای ایالات متحده نیز تا حدی از کاهش قیمت نفت خام ، تقطیر و بنزین حمایت می‌کند.
 
 به گفته دو منبع بازار به نقل از آمارهای موسسه نفت آمریکا ، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 30 ژوئیه 879 هزار بشکه کاهش یافته است.
 
 به گفته منابع ، موجودی بنزین 5.8 میلیون بشکه و ذخایر تقطیر 717.000 بشکه کاهش یافته است.

کلیدواژه

کاهش قیمت نفت

بازار نفت

نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها