نفت / شناسه خبر: 136161 / تاریخ انتشار : 1400/5/12 14:12
|

سقوط نفت به خاطر نگرانی از تقاضا

به دلیل نگرانی‌ها از مهار کروناویروس و کند شدن فعالیت کارخانه‌ها در بازارهای کلیدی ، قیمت نفت خام پس از جهش اولیه روز سه شنبه تغییر کرد.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، نفت خام برنت تا 0645 به وقت گرینویچ 26 سنت یا 0.4 درصد کاهش یافت و به 72.63 دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 16 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 71 دلار و 10 سنت رسید.

 
 هر دو بازار روز دوشنبه بیش از 3 درصد افت کردند. تحلیلگران ANZ در یادداشتی بار دیگر روی خطرات اقتصادی چین، مصرف کننده عمده نفت، به خاطر همه گیری ویروس کرونا تاکید کردند.
به گفته تحلیلگران مواردی از نوع بسیار مسری کرونا، دلتا در 14 استان از 32 استان ظاهر شده است. که می‌تواند محدودیت‌های بیشتری برای تحرک اقتصادی ایجاد کند. 
 
 آنها همچنین کند شدن فعالیت تولید را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی چین و ایالات متحده مطرح کردند.
 
 
  به نقل از تحلیلگران ANZ: فعالیت اقتصادی چین در ماه ژوئیه کاهش یافت و شاخص رسمی مدیران خرید تولید از 50.9 در ماه ژوئن به 50.4 رسید.فعالیت تولیدی در ایالات متحده نیز کند شد و شاخص ISM به 59.5 رسید که کمترین میزان از ژانویه است .
 
 سهام های آسیایی روز سه شنبه عمدتا منفی بودند زیرا نوع ویروس کرونا دلتا در بازارهای کلیدی گسترش یافت و مقامات چینی تولیدکنندگان بازی های ویدئویی را هدف قرار دادند و بار دیگر اعتماد سرمایه گذاران را در بازارهای سرزمین اصلی متزلزل کردند.
 
پس از آنکه ایالات متحده ، اسرائیل و انگلیس، تهران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی در سواحل عمان معرفی کردند. وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه اعلام کرد: ایران به هرگونه تهدید علیه امنیت خود پاسخ فوری می دهد. 
 
 تحلیل اولیه رویترز روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام و محصولات ایالات متحده هفته گذشته کاهش یافته است.

کلیدواژه

نفت

سقوط قیمت نفت

قیمت نفت

بازار نفت

کرونای دلتا

درآمد نفتی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها