نفت / شناسه خبر: 136054 / تاریخ انتشار : 1400/5/2 14:41
|

جدال غول‌های انرژی: نفت در مقابل انرژی خورشیدی

جنگ بین صنعت نفت و گاز و انرژی های تجدیدپذیر سالهاست که درگرفته است - اما این بار این نبرد به معنای واقعی بر سر زمین است.

به گزارش نفت امروز به نقل از اویل پرایس، این اختلاف خاص بین میدوی سولار است - که صدها هکتار زمین در Pecos County ، تگزاس را اجاره کرده است - و دو نفر که مالک حق بهره‌برداری از منابع زیر زمینی هستند. اما این اختلافات صرفاً پیش درآمد نبردهای آینده بین پنل‌های خورشیدی و آن چیزی است که در زیر آن قرار دارد.

طبق گزارش هوستون کرونیکل ، این پرونده می تواند در دادگاه عالی در تگزاس به پایان برسد و مقدمه‌ای برای نبردهای قانونی آینده باشد. درگیری ساده است: پنل‌های خورشیدی فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

در حالی که مالک زمین - یعنی یک مالک سطح زمین - می‌تواند زمین خود را مانند این مورد، به یک شرکت انرژی خورشیدی اجاره دهد تا شرکت یک آرایه خورشیدی گسترده ایجاد کند، اما منابع زیرزمینی هم مالک دارد و همیشه مالک رو و زیر زمین یک نفر نیست. 

البته شرکت‌های خورشیدی، به ویژه در قلب نفت آمریکا، در مقابل منابع زیر زمینی بیشتر اوقات شکست می‌خورند. در این مورد ، دو نفر در دهه ‘40 حقوق منابع زیر زمینی این زمین Pecos County را به ارث برده اند.
بحث آن‌ها این است که یک مزرعه پنل خورشیدی آنقدر زمین را اشغال می کند که آن‌ها نمی‌توانند زیر زمین را به یک شرکت نفت و گاز اجاره دهند تا منابع را استخراج کند.
نفوذ انرژی خورشیدی در تگزاس روبه افزایش است ، اگرچه در آنجا قدرت باد بیشتر است - و فضای زمینی کمتری را اشغال می کند. این تهاجم کوچکتر باعث می شود که تجهیزات شرکت‌های بادی با مته های احتمالی نفت درگیر نشوند و این به معنی آن است که شرکت های بادی و شرکت های نفتی کمتر در دادگاه با هم.
روبه‌رو می‌شوند از طرف دیگر ، انرژی خورشیدی شامل گستره‌ای از پنل‌های خورشیدی است که بیشتر از نفت یا باد زمین را می مکد. با پیشرفت انتقال انرژی و درخواست بیشتر برای انرژی تجدیدپذیر ، جالب خواهد بود که ببینیم آیا نفت در جنگ های آینده همچنان برنده خواهد بود یا خیر.

کلیدواژه

جدال غول‌های انرژی

انرژی تجدیدپذیر

نفت

انرژی خورشیدی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها