نفت / شناسه خبر: 136045 / تاریخ انتشار : 1400/5/1 13:38
|
رویترز :

نفت سقوط کرد، اما منتظر ثبات باشیم

نفت در روز جمعه کمتر از 74 دلار در هر بشکه سقوط کرد اما در آستانه پایان هفته پس از بازگشت از افت شدید روز دوشنبه، بدون تغییر آن‌چنانی به سر می‌برد . انتظارات برای ثبات در عرضه و بهبود تقاضا ادامه دارد.

به گزارش نفت امروز به نقل رویترز قیمت نفت و سایر دارایی های ریسکی در ابتدای هفته به دلیل نگرانی در مورد افزایش ویروس دلتا کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد و تقاضا در ایالات متحده ، انگلیس ، ژاپن و جاهای دیگر کاهش یافت.

 
 بهای نفت خام برنت پس از جهش 2.2 درصدی در روز پنجشنبه ، تا ساعت 0810 به وقت گرینویچ با کاهش 11 سنت یا 0.2 درصد در 73.68 دلار در هر بشکه رسید. به دنبال افزایش 2.3 درصدی نفت خام ، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 18 سنت یا 0.3٪ کاهش به 71.73 دلار در هر بشکه رسید.
 
 استفان برناک از کارگزار شرکت نفت PVM گفت: "واضح است که غول‌های نفتی به میدان برمی گردند، اما این بدان معنا نیست که نگرانی‌های ویروس کاملاً از بین رفته است."
 
  نفت برنت در طول هفته ثابت ماند درحالیکه در سه هفته گذشته کاهش یافته بود. همچنین نفت خام ایالات متحده هم در طول هفته ثابت ماند .
 
 هر دو قرارداد روز دوشنبه حدود 7 درصد کاهش یافت ، اما همه این خسارات قابل جبران است ، زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند تقاضا قوی بماند و بازار با کاهش ذخایر نفت و افزایش نرخ واکسیناسیون حمایت شود.
 
 انتظار می رود رشد تقاضا پس از توافق روز یکشنبه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان ، معروف به اوپک پلاس ، برای تأمین 400000 بشکه در روز (بشکه در روز) از ماه آگوست ، از عرضه بیشتر شود.
 
 تحلیلگران ANZ Research در گزارشی اعلام کردند که بازار در کم کم حس می‌کرد که افزایش 400،000 بشکه در روز برای متعادل نگه داشتن بازار کافی نیست و موجودی کالا در ایالات متحده و سایر کشورهای OECD همچنان رو به کاهش است.
 
 ارقام دولت نشان می دهد موجودی نفت خام ایالات متحده هفته گذشته 2.1 میلیون بشکه افزایش یافته است که برای اولین بار از ماه مه است. اما سهام در محل تحویل نفت خام ایالات متحده در کوشینگ ، اوکلاهما به کمترین حد خود از ژانویه 2020 رسیده است.

کلیدواژه

سقوط قیمت نفت

رویترز

نفت برنت

بازار نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها