نفت / شناسه خبر: 135924 / تاریخ انتشار : 1400/4/21 23:00
|

افت قیمت نفت در سایه نگرانی‌های جدید

قیمت نفت پس از متوقف شدن مذاکرات میان تولید کنندگان اصلی نفت خام بر سر افزایش تولید در ماه های آینده، در سایه نگرانی‌ها از افزایش تقاضا کاهش یافت.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت برای ماه سپتامبر 45 سنت یا 0.6 درصد کاهش یافت و به 75.10 دلار در هر بشکه رسید. بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه آگوست 74.07 دلار در هر بشکه بود که 49 سنت افت داشت.

هفته گذشته هر دو معیار حدود 1٪ کاهش یافتند اما نزدیک به بالاترین سطح از اکتبر 2018 باقی مانده اند. روسای امور مالی اقتصادهای بزرگ G20 آخر هفته پیش اعلام کردند: گسترش انواع ویروس کرونا و دسترسی نابرابر به واکسن ها بهبود اقتصاد جهانی را تهدید می کند. 

این اظهارات بر چشم انداز تقاضای نفت تأثیر گذاشت. لوئیز دیکسون، تحلیلگر انرژی Rystad ، هم در خصوص تاثیر کرونا در بازار گفت: در حال حاضر تمرکز معامله‌گران روی کویید ۱۹ است و نگران انواع جدید ویروس هستند."

به گزارش رویترز نشست هفته گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان( اوپک پلاس)برای افزایش تولید به نتیجه نرسید. اوپک پلاس به خاطر اختلاف عربستان سعودی با امارات متحده عربی به بن بست خورد. عدم توافق در نشست اوپک پلاس به معنای کاهش نفت در کوتاه مدت است، اما تحلیلگران می‌گویند، فروپاشی مذاکرات، این چشم‌انداز بلند مدت را تقویت می‌کند که تولیدکنندگان توافق را کنار گذاشته و تولید خود را افزایش دهند. جیم ریتربوش از شرکت Ritterbusch و همکاران در هوستون گفت: هرچه اختلاف بیشتر ... احتمال ادامه روند کاهشی قیمت بیشتر خواهد بود. البته عربستان سعودی و عمان خواستار ادامه همکاری اوپک و تولیدکنندگان متحد شدند، اما به نظر نمی‌رسد امارات از مواضع خود کوتاه بیاید. در همین حال، ذخایر نفتی در بزرگترین کشور تولیدکننده نفت خام همچنان رو به کاهش است، در حالی که موجودی ایالات متحده در هفته منتهی به 2 ژوئیه به کمترین میزان از فوریه 2020 رسیده است. براساس نظرسنجی رویترز از تحلیلگران ، نفت خام ایالات متحده در انبارها به 4.3 میلیون بشکه رسیده است. 

کلیدواژه

قیمت نفت

رکورد افزایش قیمت در بازارهای جهانی

کاهش قیمت نفت

افت قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها