نفت / شناسه خبر: 135914 / تاریخ انتشار : 1400/4/21 13:17
|

تحلیل بلومبرگ از کاهش قیمت نفت

بلومبرگ سه عامل را برای کاهش قیمت نفت و تیره شده چشم انداز بازار معرفی می‌کند.

به گزارش نفت امروز به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت با  احیای مجدد ویروس کرونا  در بسیاری از مناطق، پس از دو روز افزایش،  وارد کانال کاهشی شد.
 
 قیمت معاملات فیوچرز نیویورک پس از افزایش بیش از 2 درصدی در روز جمعه ، به 74 دلار در هر بشکه رسید.  گسترش واکسن و فعالیت اقتصادی در اقتصادهای بزرگ، به ویژه ایالات متحده ، باعث افزایش مصرف سوخت شده است.
با این حال  گسترش نوع خطرناک ویروس از نوع دلتا و عدم اطمینان از میزان تولیدات اوپک پلاس، باعث شده چشم‌انداز تولید منفی شود.
 
 همچنین نشانه‌هایی از کند شدن روند برگشت چین مشاهده می‌شود. انتظار می رفت که اقتصاد چین بعد از  بازگشت اولیه کمی سقوط کند، اما اقتصاددانان می گویند، کند شدن اقتصاد چین زودتر از موعدی که انتظار داشتند انجام شد.
 
 حرکت صعودی نفت هفته گذشته پس از توقف نشست اوپک پلاس، در مورد سطح تولید ، قطع شد.  نفت خام اولین ضرر هفتگی خود را از ماه مه - علی رغم تجمع آخر هفته - جبران کرد ، این  نگرانی وجود دارد که اتحاد اعضا دچار خلل شده و یک جنگ قیمت آغاز شود.   
به گزارش بلومبرگ داده‌ها همچنان به رشد شدید تقاضا اشاره می کنند، با این وجود سرمایه‌گذاران نگران افزایش موارد جدید ویروس هستند و آخرین نشست اوپک پلاس هم به این نگرانی‌های دامن زده است.
 
 روند صعودی بازار با عدم قطعیت در اپک پلاس  اندکی کاهش یافته است و  ویروس کرونا همچنان مایه نگرانی  است.  ایالات متحده بیشترین موارد ابتلا را از اواسط ماه مه گزارش کرده است، زیرا دلتا در مناطق کمتر واکسینه شده دیده شده است. مقامات فرانسوی درباره موج جدید هشدار دادند، نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون به مردم هشدار داده که همزمان با  برداشتن محدودیت‌های باقی مانده، هوشیار باشند.  در آسیا ، اندونزی در معرض یک شیوع بزرگ است و تعداد موارد  در تایلند و مالزی روبه افزایش است.

کلیدواژه

قیمت نفت

بلومبرگ

کاهش قیمت نفت

بازار نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها