نفت / شناسه خبر: 135913 / تاریخ انتشار : 1400/4/21 12:50
|

نگرانی‌های جدید عامل سقوط قیمت نفت

تحلیلگر رویترز معتقد است، ویروس جدید و بن‌بست اوپک پلاس، موجب نگرانی و کاهش قیمت نفت شده است.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، قیمت نفت خام  در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت.  علت، نگرانی در مورد کاهش رشد جهانی پس از متوقف شدن مذاکرات اوپک پلاس در ماه های آینده بودو
 
 هر بشکه نفت برنت برای ماه سپتامبر با 35 سنت یا 0.5 درصد کاهش به 75 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید ، در حالیکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه آگوست 74.23 دلار در هر بشکه بود که 33 سنت یا 0.4 درصد کاهش داشت.
 
 روسای  اقتصادهای بزرگ G20 روز شنبه هشدار دادند ، گسترش انواع ویروس کرونا و دسترسی نابرابر به واکسن ها ، بهبود اقتصاد جهانی را تهدید می کند.  
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد  نوع جدید ویروس  در 69 کشور در حال افزایش است و از اواخر ژوئن نرخ روزانه به سمت بالا و در حال حاضر به 478،000 رسیده است.  
 
 یک تاجر نفت مستقر در سنگاپور گفت: "ما هنوز تأثیر آن را ندیده‌ایم ، اما با این سرعت ، دیر یا زود به تقاضا ضربه خواهد زد."
 
 قیمت نفت سه شنبه گذشته پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آنها ، گروه موسوم به اوپک پلاس ، برای افزایش تولید از ماه آگوست به توافق نرسیدند ، سقوط کرد.  دلیل این امر این بود که امارات متحده عربی پیشنهاد هشت ماهه تمدید محدودیت تولید اوپک پلاس را رد کرد.  
 
 هووی لی ، اقتصاددان در بانک OCBC سنگاپور گفت: "قیمت‌ها تا زمانی که بن بست باقی بماند بی‌ثبات خواهند ماند."
 
 وی گفت: "از نظر ظاهری به نظر می‌رسد باید از قیمت ها حمایت کند ، اما این خطر وجود دارد که یک فروپاشی کامل منجر به جنگ قیمتی شود که با سال گذشته بی شباهت نباشد" ، اما افزود که احتمال رخداد اخیر کم است.
 
 بزرگترین صادرکننده نفت جهان عربستان سعودی در ماه اوت تقاضای کامل قراردادی نفت خام از پنج خریدار را برآورده کرد ، اما حداقل دو درخواست برای حجم اضافی را رد کرد. 
 
 معاملات آتی نفت خام WTI در هفته گذشته پس از گزارش  اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ، ششمین افزایش هفتگی خود را در هفته گذشته به ثبت رساندند که نشان می داد سهام نفت خام و بنزین ایالات متحده کاهش یافته در حالی که تقاضای بنزین به بالاترین حد از سال 2019 رسیده است.
 
 داده های بیکر هیوز نشان داد، در واکنش به افزایش قیمت نفت، شرکت‌های انرژی آمریکایی برای دومین هفته متوالی سکوهای نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند.

کلیدواژه

بازار نفت

قیمت نفت

قیمت جهانی نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها