نفت / شناسه خبر: 135716 / تاریخ انتشار : 1400/4/6 12:56
|

ادامه تب و تاب نفتی در نیجریه

یک گروه شبه نظامی در منطقه دلتا، تولید کننده نفت نیجریه، تهدید کرده است که در میان افزایش ناامنی و اختلاف نظرها در مورد سهم مناطق کشور از ثروت نفتی ، حملات خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز این گروه موسوم به انتقام جویان دلتا نیجر ، تولید نفت نیجریه را تقریباً در سال 2016 به نصف کاهش داد ، به یک خط لوله زیر آب حمله کرده و ان را بیش از یک سال آن را از سیستم خارج کرد. از آن زمان تهدیدهای مختلفی انجام دادند، اما از سال 2017 تاکنون هیچ حمله ای انجام نشده است.
 
این گروه در بیانیه ای که در وب سایت خود قرار داده و برای خبرنگاران از طریق ایمیل ارسال شده است ، گفت: "دولت نیجریه همچنان در برابر خواسته های ما و چالش های فزاینده  کشور ناشنوا است.
 
این گروه افزود: "هیچ کدام از تجهیزات نفتی از شر حملات ما در امان نخواهد بود."
 
 قانونگذاران نیجریه اکنون در حال بحث درمورد سهم ثروت نفتی مناطق میزبان تأسیسات نفت و گاز هستند و این فقط بخشی از بازنگری گسترده قوانین نفتی این کشوراست. این مناطق به جای 2.5٪  ، 10٪ سهم می خواهند.
 
امنیت نیجریه در سراسر کشور رو به وخامت است، با آدم ربایی در شمال غربی، شورشی های مرگبار اسلام گرایان در شمال شرقی و رشته ای از حملات مرگبار به پلیس در جنوب شرقی ادامه دارد.ارتش در بیشتر ایالت های نیجریه مستقر است ، اما نتوانسته است موج خشونت را مهار کند.

کلیدواژه

نفت

نفت نیجریه

انفجار خط لوله نفتی نیجریه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها